سیاستاخبارجامعهTOP

نشست روز سوم گردهمایی بزرگ علمای افغانستان آغاز شد

کابل، 11 سرطان، باختر

نشست روز سوم گردهمایی بزرگ علمای افغانستان” امروز آغاز شد.

به گزارش آژانس باختر؛ در این نشست قرار است سخنرانان در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند.

این نشست که پنجشنبۀ گذشته (9 سرطان) سال‌روان آغاز شد، قرار است امروز پایان یابد.

در نخستین روز این نشست، الحاج ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای امارت اسلامي، شیخ مولوی حبیب الله حقانی رئیس نشست بزرگ علمای افغانستان، شیخ عبدالحکیم الحقانی قاضی القضات و رییس ستره محکمه، مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت ملي دفاع و دیگر سخنرانان، در صحبت‌های شان از علمای کرام خواستند که نظریات، خواست‌ها و مشوره‌های شان را با امارت اسلامی افغانستان شریک کنند.

در همین‌حال؛ آنان بر وحدت و یکپارچه‌گی عالمان تأکید کردند و برای بقای نظام و استمرار امنیت سراسری در کشور خواستار حمایت از نظام اسلامی و ایستادگی آنان در برابر دسایس و توطیه‌های دشمن شدند.

در دومین روز گردهمایی بزرگ علمای افغانستان، زعیم امارت اسلامی افغانستان امیرالمؤمنین شیخ‌الحدیث و التفسیر مولوی هبةالله آخندزاده حفظه الله در خیمۀ لویه جرگه حضور یافت و در بخشی از سخنانش، ضمن تأکید روی تطبیق عفو عمومی در کشور، از سیاسیون و تاجران افغانستان خواست که به کشور برگردند.

در همین‌حال، عالمان اشتراک کننده نیز یک بار دیگر بیعت خود را با زعیم امارت اسلامی افغانستان تجدید و حمایت شان را از نظام اسلامی اعلام کردند.

هم‌چنان در پایان نشست روز دوم، ۳۰ کمیتۀ کاری مؤظف شد تا دیدگاه‌ها، نظریات و پیشنهادهای علماء کرام را توحید و به دارالانشاء امارت اسلامی بسپارند.

در این نشست بزرگ حدود 3 هزار 500 عالم دین و متنفذ از ولایات و ولسوالی‌های کشور اشتراک کرده‌اند و قرار است امروز کمیته‌های یادشده دیدگاه‌ها، نظریات و پیشنهادهای علماء کرام را توحید و به دارالانشاء امارت اسلامی بسپارند.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا