سیاستTOP

نشست مشورتی رییس جمهوری کشور با بورد فدراسیون اتاق های افغانستان برگزارشد

کابل/ 17 ثور/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور، نماز شام دیروز را با اعضای بورد فدراسیون اتاق های افغانستان ادا کرد و در ضیافت افطاری با آنان در خصوص حمایت بیشتر از تاجران و سرمایه گذاران و ثبات اقتصادی، صحبت کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ دراین ضیافت ابتدا رییس و اعضای هیئت مدیرۀ فدراسیون اتاق های افغانستان حمایت خود را از نظام جمهوریت و موقف رییس جمهوری، در رابطه به صلح اعلام کردند و گفتند: ما آماده هستیم حکومت افغانستان را در راستای تقویت و انکشاف زیربناها همکاری کنیم و آنان پیشنهادهای مشخص شان را در قسمت بهبود بخش های معادن، تجارت، زراعت، صنعت و ترانسپورت ارائه کردند.
محمد اشرف غنی، پس از شنیدن صحبت های آنان، گفت: ما بدون دیجیتال سازی نمی توانیم زراعت را صنعتی بسازیم و بخش های دیگر را به پا ایستاده کنیم.
وی، به دافغانستان بانک به خاطر دیجیتال سازی بانک ها و سرمایه گذاری بیشتر روی زنجیرۀ ارزش هدایت داد.
رییس جمهوری با ستایش از دستآوردهای بخش خصوصی، از اعضای فدراسیون اتاق های افغانستان خواست که شرکت های مشارکتی خصوصی و دولتی را ایجاد کنند تا در زمینۀ حل مشکلات و چالش ها؛ اقدامات مشترک صورت گیرد و افزود که ماه یک بار با فدراسیون اتاق های افغانستان دیدار خواهد کرد و در راستای حل مشکلات آنان اقدام خواهد شد.
همچنان رییس جمهوری در اخیر سخنانش خاطرنشان کرد که تعرفه ها بازنگری و هدفمند شوند و مشکلات اتحادیه های ترانسپورتی حل و از آنان حمایت بیشتر صورت گیرد و در قسمت اصلاحات در گمرکات اقدامات جدی روی دست گرفته شود. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا