اخبارTOPصحت

نشست مشورتی یی در خصوص مدیریت موج سوم کرونا، برگزار شد

کابل/ 11 ثور/ باختر

نشست مشورتی  یی به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی  افغانستان عصر امروز با شماری از متخصصان صحی افغان مقیم امریکا و اروپا از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد و در آن در خصوص هماهنگی بیشتر در راستای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا، تطبیق واکسین، رسانیدن آکسیجن و تجهیز شفاخانه ها، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست مسوولان وزارت صحت عامه خاطرنشان کردند که موج سوم ویروس کرونا در افغانستان تشخیص داده شده است که از شرق به غرب در حرکت است و بیشترین واقعات در ننگرهار، لغمان، قندهار، کابل، هرات و نیمروز و اندکی در خوست به ثبت رسیده است.

آنان گفتند که دستگاه های تست ویروس کرونا که اکنون ۲۴ لابراتوار آن در ۱۸ ولایت موجود است، تا اخیر ماه جون به تمام ولایات گسترش خواهد یافت.

محمد اشرف غنی پس از استماع صحبت ها و معلومات متذکره، در مورد رفع معضلۀ کمبود آکسیجن تاکید کرد و گفت که در این زمینه باید همکاری بخش خصوصی جلب شود و به همینگونه روی یک پلان به خاطر مدیریت معضلۀ کمبود آکسیجن کار شود.

رییس جمهوری تصریح کرد که تطبیق واکسین و آکسیجن باید اولویت بندی شود و بخش های آسیب پذیر در اولویت قرار بگیرد. همچنان جلسات مشورتی با متخصصان صحی افغان مقیم امریکا و اروپا به منظور بحث بیشتر در خصوص مدیریت موج سوم ویروس کرونا ادامه یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا