اخبارTOPصحت

نشست های به ریاست محمداشرف غنی، به منظور بحث روی اتخاذ تدابیر برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، برگزارشد

کابل/ ۱۰قوس/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان ناوقت روزگذشته در دو نشست با مسوولان وزارت صحت عامه، در خصوص تدابیر برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا و چالش های ناشی از آن، صحبت کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر؛ در این نشست ها در مورد مدیریت موج دوم ویروس کرونا، وضعیت شفاخانه ها، فراهم آوری تجهیزات مورد ضرورت، آگاهی دهی و ارائه خدمات صحی به مردم، صحبت شد.

به همین ترتیب در خصوص استفاده از درس های آموخته شده از مرحله اول شیوع ویروس کرونا صحبت و تاکید شد که تمام نهادها چه در مرکز و ولایت ها به ویژه نهادهای صحی با شیوه های درست، منابع و سناریوهای پیش بینی شده را مدیریت کنند.

به همین گونه٬ بر رفع چالش های مدیریتی در شفاخانه ها تاکید شد و خاطرنشان شد که شورای عالی طبی افغانستان از کارکردهای آنان، نظارت دقیق کند

همچنان در این نشست ها٬ در خصوص کار مشترک نهادهای عدلی و قضای و سایر نهادهای مربوط به خاطر جلوگیری از فساد، اجراات نادرست و ضایع شدن منابع در یک چوکات شفاف و ایجاد کار شیوه های که حکومت افغانستان بر اساس آن عمل کند، بحث شد.

در این نشست ها٬ در مورد پیشبرد استراتیژی آگاهی عامه به خاطر این که رسانه ها بتوانند به گونۀ شفاف کارکردهای حکومت را تحت پوشش قرار دهند، نیز صحبت شد.

رییس جمهوری گفت: عمده ترین بحث در اینجا حاکمیت قانون است و مردم افغانستان باید از تطبیق حاکمیت قانون و حکومتداری خوب کاملاً مطمئن شوند. وی افزود: یک بخش عمدۀ تعهدات حکومت افغانستان در کنفرانس جینوا، مسئله تطبیق حاکمیت قانون و مبارزه جدی با فساد بود.

محمداشرف غنی در زمینۀ صلاحیت های مقامات عالی رتبه و آمران اعطا و تصمیم گیری در مصارف منابع کرونا، گفت که باید یک با تعریف واضح و حدود صلاحیت های این مقامات مشخص شود.

وی بر تامین حاکمیت قانون، نظارت قوی حکومت در مصرف منابع کرونا که به ولایت ها فرستاده می شود و بررسی موارد جرمی در صورت وقوع، تاکید ورزید و گفت: نهادهای عدلی و قضای با یک ضرب الاجل، قضیه های جرمی را بررسی کنند.

رییس جمهوری گفت: ما باید پیش بینی واضح از وقوع حالت وخیم شیوع ویروس کرونا و آمادگی ها برای جلوگیری آن را داشته باشیم.

محمداشرف غنی با اشاره به جلوگیری از تاثیرات منفی ویروس کرونا بالای اقتصاد کشور که در موج اول شیوع این ویروس، موفقانه انجام شد، گفت: در این مرحله نیز باید از تاثیرات منفی ویروس کرونا بالای اقتصادی کشور، جلوگیری کنیم. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا