اخبارامنیتاقتصاد

نشست کمیته هماهنگی و پیگیری غصب املاک درپروان برگزارشد

چاریکار، ۱۴ سرطان ، باختر
درنشستی که امروز در مقر ولایت پروان با اشتراک شماری از روسا ونمایندگان کمیته هماهنگی پیگیری غصب املاک تدویر شد،مولوی عبیدالله امین زاده والی پروان پیرامون اهمیت تدویر این جلسه از مجرای دینی صحبت کرده اموال و املاک غصب شده را جرم و گناه پنداشته گفت: استرداد و بدست آوردن املاک دولتی از نزد غاصبان یکی از وجایب و کار های مهم نظام ا.ا بوده و باید کار های عملی در این راستا صورت گیرد.
والی پروان همچنان روی چگونگی استرداد املاک دولتی و عامه بحث کرده به نهاد های مربوط هدایت داد تا از مجرای قانونی آن اجراات را عملی نمایند.
در این حال سارنوال عبدالوارث احمدی مدیر حکومت داری ریاست عدلیه از چگونگی روند استرداد املاک غصب شده معلومات داده و از تمام ادارات و افرادی که املاک شان غصب و یا در معرض غصب قرار دارد خواست تا به موقع اسناد، مدارک و معلومات و شهرت مدعی علیه را مشخص کرده به اداره عدلیه بسپارند تا اقدامات لازم صورت گیرد.
در این نشست مولوی نیاز محمد تائب آمر امور زراعتی ریاست زراعت پروان گفت که نظر به یافته های این ریاست، هزاران جریب زمین دولتی در ولسوالی های بگرام، شینواری، سیاه گرد، شیخ علی، جبل السراج و مرکز پروان از سوی افراد زور مند و مردم محل غصب شده و فعلا در آن باغ و حویلی ساخته شده است.
انجنیر نعمت الله رئیس شهرسازی پروان ضمن آنکه پیرامون غصب زمین در شهرک معلمین معلومات داد، گفت: جدول تمام غاصبین املاک دولتی در پروان از سوی این ریاست ترتیب و افراد آن مشخص شده است و به ریاست عدلیه سپرده شده است.
رئیس شهر سازی ضمن آنکه از غصب ۲۱ هزار جریب زمین در سطح پروان اشاره کرد، گفت که این اداره بیشتر از ۱۰۶ جریب زمین را در مرکز و والسوالی بگرام استرداد کرده است.
در اخیر والی پروان جلسه را جمع بندی کرده فیصله نمود تا جهت رسیدگی به این موضوع کمیته‌یی به ریاست رییس زراعت ایجاد شود و در نشست بعدی دستآورد های شان را در قسمت استرداد املاک غصب شده و اقدامات لازم گزارش ارایه نمایند و همچنان ادارات ذیربط در این راستا همکاری جدی نمایند. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا