اخبارفرهنگ

نشست کمیتۀ تعمیر جدید موزیم ملی برگزار شد

کابل/ 12 قوس/ باختر

به ریاست پوهاند محمد رسول باوری٬ معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز نشست کمیتۀ تعمیر جدید موزیم ملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این نشست پوهاند باوری، در مورد کار پروژۀ تعمیر موزیم ملی معلومات داد و گفت که کار تعمیر جدید موزیم ملی در مرحلۀ طرح و دیزاین قرار دارد

او گفت: این تعمیر در ساحۀ هشت جریب زمین در کمپلکس دولتی دارالامان ازسوی یک کمپنی هسپانوی طرح و دیزاین شده است.

همچنان پوهاند باوری٬ از شرکت انکشاف ملی خواست که به منظور ساخت لابراتور ملی میراث های فرهنگی، ده جریب زمینی که در کنار موزیم ملی موقعیت دارد، به وزارت اطلاعات وفرهنگ، بدهند.

بعد محمد فهیم رحیمی٬ رییس موزیم ملی در مورد روند کار پروژۀ تعمیر جدید موزیم ملی و چگونگی جمع آوری کمک به این تعمیر، معلومات داد و گفت: کار اعمار تعمیر جدید در سال 2011 میلادی آغاز شده بود. وی افزود: نظر به مشکلات، کار این پروژه مدتی هم متوقف شد و در سال 2017 میلادی کار طرح و دیزاین آن دوباره آغاز شد و پس از تکمیل دو مرحلۀ طرح و دیزاین اکنون در مرحلۀ سوم قرار دارد.

در این نشست نمایندۀ شرکت انکشاف ملی در مورد دیزاین تعمیر جدید موزیم ملی معلومات داد و گفت که این پروژه ازسوی کمپنی هسپانوی دیزاین شده است که شامل دیزاین انکشافی٬ دیزاین تفصیلی و تحویل اسناد است.

 او گفت که این موزیم به معیارهای بین المللی ساخته می شود که شامل دفاتر اداری، سالون نمایش، دفتر پذیرش، گدام آثار، سالون کنفرانس، کتاب خانه٬ سالون غذاخوری و پارکنگ خواهد بود.

 در این نشست فیصله شد که اعضای کمیته در هفتۀ آینده دراین مورد به بحث های تخنیکی بپردازند. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا