جهان

نظامیان امریکایی: بقایای راکت بزرگ چینی به زودی به زمین برخورد می‌کند

واشنگتن/دویچه وله/۱۷ثور/ باختر
به گفتۀ مقام‌های نظامی امریکایی، بقایای راکتی که چین در اواخر ماه اپریل به فضا فرستاده بود، در آخر این هفته به زمین برخورد خواهد کرد. چین می‌گوید که «هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد»
فرماندهی فضایی امریکا گفته است که بقایای یک راکت بزرگ چینی به نام «Long March 5B» طی چند روز آینده به زمین برخورد خواهد کرد. فرماندهی فضایی امریکا در حال حاضر مسیر بقایای این راکت را در فضا ردیابی می‌کند که در اواخر ماه اپریل توسط چین پرتاب شده بود.
در بیانیه این سازمان آمده است: «نقطه برخورد (بقایای این راکت به زمین) را فقط چند ساعت پس از رسیدن آن به جو زمین می‌توان مشخص کرد ».
جن ساکی، سخنگوی قصرسفید گفت که حکومت بایدن به نظارت بر باقی‌مانده‌های این راکت در فضا ادامه می‌دهد، وی افزود: «ما می‌خواهیم با جامعۀ بین المللی برای پیشرفت در زمینۀ رهبری و رفتار مسوولانه در فضا همکاری کنیم.»
جاناتان مک داول، دانشمند اختر فیزیک در دانشگاه هاروارد، رفتار چین را در این زمینه «واقعاً سهل انگارانه» خواند. مک داول گفت: «نمی‌شود که بگذاریم اشیایی که بیش از ده تن وزن دارند، بدون کنترول و به صورت عمدی از آسمان بیافتند و به زمین برخورد کنند». اما او به این اذعان کرد که هرگونه شئی از آسمان احتمالا به بحر سقوط خواهد کرد، چونکه اقیانوس‌ها حدود ۷۰ درصد از زمین را پوشانده اند و ۹۰ درصد از مردم جهان در حدود ۱۰ درصد خشکه زمین زندگی می‌کنند. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا