اخبارجهان

نفتالی بِنت: اسرائیل با خطر فروپاشی روبرو است

اورشلیم ، ۱۴ جوزا ، باختر
آژانس باختربه نقل شبکه تلویزیونی المیادین، نفتالی بنت صدر اعظم اسراییل، این یک حقیقت است که ما با خطر فروپاشی روبرو هستیم و اسرائیل شاهد وضعیتی نزدیک به فروپاشی است. بنت در پیامی که در یک پایگاه اجتماعی نشر شده است گفت، اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی ایستاده است و شاهد حالت بی سابقه ای از نزدیک شدن به فروپاشی است و با یک دو راهی تاریخی مواجه است.
وی بنیامین نتانیاهو صدر اعظم پیشین و یکی ازمخالفان سیاسی دولت متبوع خود را به فتنه و فساد متهم کرد.
بنت در پیامی که توسط یک پایگاه شبکه اجتماعی انتشار یافت، ضمن اعلام این مطلب افزود، ما در گذشته دو بار بخاطر درگیری های داخلی از هم گسسته شدیم. ما هم اکنون در اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی قرار گرفته ایم مبنی بر اینکه آیا می توانیم از اسرائیل محافظت کنیم یا خیر؟
وی گفت، ما هم اکنون وارد یک آشوب بی پایان انتخابات شده ایم و دولت فلج شده است و دو شهر لد و عکا به دلیل وجود یک دولت ناتوان و درگیر از درون در حال آتش گرفتن هستند.
وی افزود، ما چند روز پیش به سوی پنجمین دور انتخاباتی رهسپار شدیم که می توانست باعث فروپاشی اسرائیل شود سپس سخت ترین تصمیم زندگی خود را گرفتم که همانا تشکیل دولت، نجات اسرائیل از آشوب و بازگرداندن آن به کانال کار و تلاش و مشارکت با کسانی بود که دیدگاه های کاملا متفاوتی با من دارند.
نظرسنجی ها نشان می دهد که بخش عمده ای از اسرائیلی ها نسبت به آِینده خود خوشبین نیستند و چالش های بسیاری وجود دارد که باعث نگرانی اسرائیلی ها شده است که شکاف اجتماعی موجود در درون دولت در راس آنها قرار دارد.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا