اخبارفرهنگ

نمایشگاه آثارنقاشی” اخیرقرن “، درنگارستان ملی برگزارشد

کابل / 16 حوت / باختر

داکترطارق رشاد مشاور وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز نمایشگاه آثارنقاشی ” اخیر قرن ” را درنگارستان ملی افتتاح کرد .

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ این نمایشگاه را نهاد هنری همای سبز، به همکاری نگارستان ملی، به مناسبت هشتم مارچ روزجهانی زن، برگزارکرده است.

درمراسم افتتاح این نمایشگاه، داکترطارق رشاد مشاور وزارت اطلاعات وفرهنگ، درسخنانش برگزاری این نمایشگاه را برای هنرمندان نهاد همای سبز وسایر هنرمندان نقاشی تبریک گفت و خاطرنشان کرد راه اندازی چنین نمایشگاه ها زمینۀ رشد هنری نقاشی را فراهم می کند.

وی افزود که وزارت اطلاعات وفرهنگ درراستای تشخیص، رشد و شگوفایی  استعداد های هنرمندان بخش های مختلف هنری تلاش می کند.

بعد، صابره رحمانی مسوول نگارستان ملی، درصحبتی ازکارهای نقاشی هنرمندان نهاد همای سبز، به قدردانی یاد کرد و گفت که نگارستان ملی درزمینۀ برگزاری نمایشگاه ها همیشه درخدمت هنرمندان قراردارد وازآنان حمایت می کند.

همچنان فروزان سلطانی رییس نهاد هنری همای سبز، دررابطه به این نمایشگاه معلومات داد و گفت: نمایشگاه نقاشی اخیرقرن، به پیشواز هشتم مارچ روز جهانی زن برگزارشده است.

وی افزود که دراین نمایشگاه، 244 اثرنقاشی، 20 هنرمند این نهاد هنری به نمایش گذاشته شده است که با رنگ آبی، رنگ روغنی و پنسل کارشده است. 

دراخیراین مراسم داکتر طارق رشاد وفقیرمیوند، مشاوران وزارت اطلاعات وفرهنگ و تعدادی از مسوولان، برای شماری از نقاشان موفق نهاد همای سبز تقدیرنامه اعطا کردند و اشتراک کنندگان ، از آثار نقاشی این نمایشگاه دیدن کردند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا