اخبارآموزش

نمایشگاه توانمندی ها و ابتکارات دانش آموزان ، افتتاح شد

 کابل /18 میزان / باختر

مفتی فضل الرحمن فاضل رییس ادارۀ تعلیمات تخنیکی ومسلکی، امروز درمراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی ها و ابتکارات دانش آموزان نهاد های ادارۀ تعلیمات تخنیکی ومسلکی، تاکید کرد که این اداره دارای سیستمی خواهد شد که با شرایط افغانستان برابر باشد.

به گزارش آژانس باختر؛ در مراسم افتتاح این نمایشگاه ، رییس ادارۀ تعلیمات تخنیکی ومسلکی، با اشاره به اهداف این اداره گفت: برنامه های آموزشی ادارۀ تعلیمات تخنیکی ومسلکی، دارای سیستمی خواهد شد که به شرایط افغانستان برابر باشد و از لحاظ مالی خود کفا باشد و از سوی دیگر جهت رسیدن به اهداف اقتصادی و اجتماعی مساعدت کند تا باشد افغان ها صاحب مهارت شوند و سطح زند گی شان بهتر شود.

رییس ادارۀ تخنیکی و مسلکی اضافه کرد: می خواهیم برای تعلیمات تخنیکی و مسلکی یک نظام مستحکم اقتصادی و اجتماعی را به وجود بیاوریم که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی پیشرفته و مطابق نیاز مندی های بازار کار، جوانان با تجربه تربیت کنیم .

بعد، عبدالخالق صادق معین تضمین کیفیت وزارت معارف، مزایای تعلیمات تخنیکی و مسلکی را از دیدگاه اسلام برشمرد و گفت: هرکسی که در بخش صنعت کار کند و در آن راستا نوآوری ایجاد کند، قابل قدر است.

وی از مؤسسات خارجی خواست که وزارت معارف و به ویژه  ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی را حمایت کنند و همچنان از دانش آموزان مراکز تعلیمی ادارۀ مذکور تقاضا کرد که درامر کسب علم تلاش بیشتر کنند.

سپس عبدالحکیم همت رییس عمومی دفتر مقام وزارت معارف نیز پیام تبریکی شیخ الحدیث والتفسیر نور الله منیر سرپرست این وزارت را برای استادان و دانش آموزان ارائه کرد و افزود: موجودیت ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی حیثیت ستون فقرات را در نظام دارد و از هیچ گونه تلاش و سعی در زمینۀ رشد آن، دریغ نمی ورزیم.

در اخیراین مراسم رهبری وزارت معارف و اشتراک کنندگان از نمایشگاه صنایع و ابتکارات استادان و دانش آموزان نهاد های ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی دیدن کردند .

گفتنی است که برای هر یک از ۷۰ تن ازشاگردان ممتاز و مبتکر که آثار شان درنمایشگاه به معرض دید گذاشته بود، مبلغ سه – سه هزار افغانی جایزه اهداء شد.

باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا