اخباراقتصاد

نمایشگاه صنایع دستی در بامیان برگزار شد

بامیان، 10 سرطان، باختر
ریاست اطلاعات و فرهنگ بامیان با همکاری آمریت صنعت و تجارت و انجمن‌های صنایع دستی آن ولایت، نمایشگاه صنایع دستی را دیروز برگزار کرد.
در محفلی که با اشتراک والی بامیان، رئیس اطلاعات و فرهنگ، آمر صنعت و تجارت، زنان تجارت پیشه و اصحاب رسانه برگزارشد، مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان گفت: امارت اسلامی خواهان نظام اسلامی است و متوجه امنیت و اقتصاد مردم نیز است، ما چندین بار به موسسات گفته ایم که اگر شما می‌ خواهید که مردم بامیان روی پای خود بایستد، از تولیدات صنایع دستی و تولیدات مردم خریداری کنید و باشندگان بامیان را یاری رسانید.
مولوی سیف‌الرحمن محمدی رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان هدف از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی محلی در بامیان را تشویق صنعت ‌کاران محلی آن ولایت عنوان کرد وگفت که ما تلاش داریم تا با همکاری حکومت محلی، موسسات ملی و بین‌المللی و بزرگان امارت اسلامی صنایع ملی و وطنی خود را در تمام دنیا رشد بدهیم.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه امروز نیز به هدف تشویق صنعت‌کاران محلی است، اگر چه باید برای این صنعت‌کاران زمینه‌های بیشتر همکاری فراهم شود ولی فعلا ما توان همین‌قدر همکاری را داریم که برای شان نمایشگاه برگزار کنیم تا زمینۀ معرفی صنایع دستی شان فراهم شود.
زهرا کاظمی مسئول یکی از انجمن‌های صنایع دستی در بامیان در مصاحبه با آژانس باختر گفت: برگزاری این نمایشگاها در بخش تجارت و صنایع دستی به خصوص در بامیان خیلی مفید است و دراین فصل که مهمانان داخلی ازسایر ولایات به بامیان می‌آیند برای رشد صنایع دستی مفید تمام می‌شود. حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا