اخبارفرهنگ

نمایشگاه کتاب دربدخشان برگزارشد

فیض آباد،۵ جوزا، باختر
ریاست اطلاعات وفرهنگ بدخشان در همکاری با موسسۀ فرهنگی ایپسو به مناسبت هفتۀ کتاب نمایشگاه کتاب را امروز درآن ولایت برگزارکرد.
معزالدین احمدی رییس اطلاعات وفرهنگ بدخشان به خبرنگار آژانس باخترگفت که اکنون تفنگ در افعانستان جایگاه خود را به کتاب وقلم خالی کرده است و باید جوانان از این فرصت طلایی استفاده کرده در آبادانی مملکت خویش سهم فعال و ارزندۀ را ایفا کنند ونیز باتکنالوژی مُدِرن دنیای خود را مجهز سازند.
وی کمرنگ شدن فرهنگ مطالعه را در بدخشان پذیرفت وافزود که تیلفون های هوشمند، ترویج و فضاسازی سوشل مدیا و انتر نیت، ترویج سریال های مبتذل ارمغان نظام گذشته و کتابخانه های الکترونیکی باعث فاصله جوانان و مردم از کتاب و قلم شده است.
احمدی از جوانان و نسل های دانشگاهی می خواهد که کشور ما یک مرحله اساس را پشت سر گذاشته است که اسلحه کاربرد داشت اما اکنون فصل اسلاح به پایان رسیده است ولازم است منبعداز کتاب ، قلم ، معارف و تحصیل استفاده اعظمی صورت گیرد.
محمد ناصر مجتبی عضو موسسه فرهنگیIPSO در بدخشان، پیرامون جایگاه کتاب و قلم در ادیان سماوی معلومات ارائه کرد و دین اسلام را یگانه بانی کتاب، قلم، خواندن و نوشتن عنوان کرد و افزود که رسالت انبیا«ع» برای بشر توسط علم و دانش و صحیفه ها و کتاب هاصورت گرفته است و نیز تجربه ثابت ساخته است که تحقیق و پژوهش زیادی از دانشمندان باعث خداشناسی انسانها شده است.
محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا