سیاستاخباراقتصادTOP

نماینده انجمن صلح امریکا: نباید غرامت ۱۱ سپتامبر از مردم افغانستان گرفته شود

کابل- اول ثور- باختر
نماینده انجمن صلح زنان امریکا که خود عضو خانوادۀ یک تن از قربانیان حادثۀ یازده سپتامبر است می گوید؛ نباید غرامت ۱۱ سپتامبر را از مردم افغانستان گرفت.
خانم کِلی کمپل که به تازگی به کابل سفر کرده است معتقد است ٬امریکا در طول حضور نظامی خود در افغانستان بیشتر از کودکان و مردم این کشور قربانی گرفته است.
کِلی کمپل که برای بررسی وضعیت حقوق بشری به افغانستان سفر کرده بود در گفتگوی اختصاصی با یک خبرگزاری خصوصی گفته است« انجمن صلح زنان امریکا بعد از بازگشت به امریکا نتیجه بررسی از وضعیت حقوق بشری خود در افغانستان را گزارش خواهد داد و به مردم خود خواهد گفت که بمب های دولت ما در افغانستان تروریستان نه بلکه از کودکان و مردم افغانستان قربانی گرفته است.»
کمپل از حمله امریکا به کشورهای مختلف دنیا انتقاد کرد و می گوید: دولت ما بودجه های هنگفتی را در راستای اهداف نظامی خود صرف می کند که این کار باعث شده است که کمک های ما در بخش صحت و تعلیم تضعیف شود»
این فعال حقوق بشر امریکایی همچنین افزوده است: با سفر به افغانستان دریافتم که مردم افغانستان مردم بسیار خون گرمی هستند و من این مردم را بی نهایت دوست دارم، ملت ما با مردم افغانستان تشابهاتی دارند و این دولت ها استند که بیشتر با هم مشکل دارند و البته این مشکلات می تواند از راه گفتگو حل شود.
کمپل که برادر شوهر خود را در حادثه ۱۱ سپتامبر از دست داده می گوید، ما به هیچ عنوان نمی خواهیم که دولت ما غرامت خون قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر را از پول مردم افغانستان بگیرد.
وی همچنین گفت: ما به خوبی می دانیم که حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر علیه بشریت بود اما این حادثه توسط هیچ دولتی صورت نگرفته است و آن را یک گروه جنایت کار انجام داده است.
کِلی کمپل همچنین گفته است در حادثه ۱۱ سپتامبر تنها امریکایی ها قربانی نشده اند، اتباع دیگر کشورها نیز در این حادثه جان خود را از دست داده اند، بنا بر این؛ مردم در سراسر دنیا نیاز به همبستگی دارند تا بتوانند در فضای بهتر زندگی کنند.
باید گفت که امریکا با پیروزی دو باره امارت اسلامی در افغانستان نه و نیم(9.5) ملیارد دالر از دارایی های افغانستان منجمد کرد که بعد جوبایدن رییس جمهوری آن کشور دستور داد تا سه و نیم ملیارد دالر از این دارایی ها به عنوان غرامت به بازماندگان حادثه یازده سپتامبر پرداخته شود.
این کار بایدن جفا در حق ملت افغانستان که خود دچار مشکلات جدی اقتصادی اند بوده که با واکنش های جهانی روبرو شده است٬ حتا شماری از کشور ها آن را دستبرد سیاسی نامیده اند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا