سیاستاخبار

نماینده ویژه رییس‌جمهور ازبیکستان: امارت اسلامی فصل جدیدی را در روابط میان دو کشور گشوده است

کابل/باختر/۲۹جوزا
ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء با عبدالعزیز کاملوف مشاور شورای امنیت ملی و نماینده ویژه‌ای رییس‌جمهور اوزبیکستان در امور سیاست خارجی و هیئت همراهش در کابل دیدار کرد.
در این دیدار، پیرامون روابط دوجانبه میان افغانستان و اوزبیکستان، تقویت روابط با جامعه جهانی، آغاز زودهنگام پروژه‌های بزرگ اقتصادی و نیز همکاری‌های مشترک میان دو کشور صحبت شد.
آقای کاملوف گفت: حکومت امارت اسلامی در افغانستان فصل جدیدی را در روابط میان دو کشور گشوده است، و این مایه‌ای خرسندی است که از طریق این روابط گفت‌وگوهای مشترک پیرامون بازسازی و نیز تقویت سیستم اقتصادی افغانستان صورت می‌گیرد.
در ادامه افزود: تاشکند در ماه جولای آینده میزبان کنفرانس بین‌المللی پیرامون افغانستان خواهد بود که نماینده‌ای عالی‌رتبه‌ی امارت اسلامی در این نشست دعوت خواهد شد.
ملا عبدالغنی برادر، مسوولیت جدید آقای کاملوف را تبریک گفت، و از برگزاری کنفرانس بین‌المللی تاشکند استقبال کرده آن را گامی مثبت در جهت ایجاد روابط میان دو کشور دانست.
معاون اقتصادی همچنین تاکید کرد کشور همسایه‌ای اوزبیکستان پروژه‌های خط آهن ترمز-کابل-مزار شریف-پیشاور، پروژه بند برق، هوانوردی ملکی و نیز کار پروژه‌های نیمه‌تمام را آغاز نماید.
در پایان معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء بر تقویت روابط میان دو کشور تاکید کرد و بر توسعه بیشتر در این عرصه ابراز امیدواری کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا