سیاستاخبار

نماینده پارلمان اروپا: ما زندگی افغان‌ها را نابود کردیم

کابل ۵ سرطان باختر
یک عضو پارلمان اروپا گفته است که ما زندگی افغانان را نابود کردیم.
میک والاس عضو پارلمان اروپا گفته است : آمریکا و ناتو در جریان بیست سال حضور شان در افغانستان٬ زیر بنا ها را در این کشور نابود کردند و به صورت مداوم حقوق بشری را در این کشور نا دار نقص کرده اند تا جائیکه امروز مردم افغانستان از گرسنگی می میرند.
میک والاس٬ با انتقاد از اقدامات آمریکا و ناتو در افغانستان گفت: ما زندگی افغان‌ها را نابود کردیم و اکنون آن‌ها را از گرسنگی می‌کشیم.
وی افزوده است: آمریکا روزی 300 میلیون دلار در افغانستان خرج می‌کرد تا آنجا را نابود کند و حالا که آن کشور را ترک کرده است با فشار های گونه گون مردم افغانستان را از گرسنگی می‌کشد٬ در حالی که برای ایجاد یک جنگ بی پایان دیگر به اوکراین پول و اسلحه سرازیر میکنند٬ اما نمی توانیم و در حقیقت نمی خوانیم سفره افغانان را که غربی ها تهی کردیم دو باره پر کنیم.
این عضو پارلمان اروپا خاطرنشان کرد که برنامه جهانی غذا تنها یک سوم پول لازم را برای کمک به نیازمندان در افغانستان جمع‌آوری کرده است در حالی که اتحادیه اروپا و آمریکا حاضر نیستند بقیه این پول را بپردازند.
چندی پیش «دیوید بیزلی» رئیس اجرایی برنامه جهانی غذایی سازمان ملل با تشریح وضعیت بحرانی افغانستان و کمبود بودجه برای رسیدگی به نیازمندان گفته بود که این سازمان مجبور است گرسنه‌ها در افغانستان را نادیده بگیرد تا به قحطی‌زده‌ها کمک کند.
باید گفت که گفته های این عضو پارلمان اروپا اعتراف به یک واقعیت تلخ است٬ واقعیت تلخ این است که افغانستان در زیر بمباردمان امریکا و متحدین آن تخریب شد و حالا که افغانستان را ترک کرده اند با دسیسه و توطیه و ایجاد مشکلات اقتصادی این مردم آن را میکشند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا