صحت

نمایندۀ سازمان صحی جهان: تداوم پروژۀ صحتمندی درافغانستان از اولویت‌های ما است

کابل / اول میزان / باختر
داکترقلندرعباد سرپرست وزارت صحت عامه، دردیداربا نمایندۀ سازمان صحی جهان در افغانستان، دررابطه به تداوم پروژۀ صحتمندی درکشور، صحبت کرد .
به گزارش آژانس باختر؛ دراین نشست، روی همکاری های مشترک سازمان صحی جهان با وزارت صحت عامه، تجهیز شفاخانه‌های کابل و ولایت ها ، ميانجيگری برای حمایت از پروژه صحتمندی، رسید‌گی به وضعیت اضطراری، تقویت برنامه واکسیناسیون وسایر بخش‌های صحی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
سرپرست وزارت صحت عامه، از حمایت و همکاری سازمان صحی جهان تشکر کرد و خواهان همکاری بیشتر سازمان صحی جهان در افغانستان شد.
وی تاکید کرد: تداوم پروژه صحتمندی یکی از اولویت های وزارت صحت عامه است و از نهادهای کمک کننده می‌ خواهیم که در این عرصه ما را همکاری کنند.
بعد، داکتر عبدالباری عمر معین وزارت صحت عامه، نقش جامعه جهانی را در حمایت از بخش صحت مهم خواند وگفت: اگر پروژۀ صحتمندی را سازمان‌های بین المللی دوباره تمویل نکنند در افغانستان یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
معین وزارت صحت عامه خاطر نشان کرد که در حال حاضر 2300 مرکز صحی را که قبلا پروژۀ صحتمندی تمویل می کرد، به تجهیزات و دوا نیاز دارد و از نهادهای کمک کننده خواست که پروژه های صحی را که کار آن توقف داده شده است، دوباره حمایت کنند.
همچنان نمایندۀ سازمان صحی جهان درافغانستان، برتقویت همکاری آن سازمان در افغانستان اشاره کرد و گفت که تداوم پروژۀ صحتمندی از اولویت‌های ما است و ما برای حمایت از پروژۀ صحتمندی با نهادهای تمویل کنندۀ این پروژه و دیگر سازمان صحی بین المللی صحبت خواهیم کرد. باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا