اخبارصحت

نهاد ایمرجنسی، درارتقای ظرفیت کارکنان صحی، همکاری می کند

کابل / 18 میزان / باختر

داکترعبدالباری عمرمعین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه، درنشست با نمایندۀ نهاد ایمرجنسی، برگسترش همکاری های مشترک تاکید کرد .

به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدار روی همکاری‌های مشترک نهاد ایمرجنسی با وزارت صحت عامه به ویژه آموزش کارکنان صحی، ترمیم وسایل طبی و دیگر بخش های صحی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معین عرضۀ خدمات صحی، ارتقای ظرفیت کارکنان صحی را یک نیاز جدی بخش صحت عنوان کرد و از این نهاد خواست که وزارت صحت عامه را در امر آموزش کارکنان صحی درخارج و داخل کشور در بخش های تروما، اطفال، داخلۀ عمومی، ارتوپیدی و همچنان آموزش بایو مدیکل انجنیری برای ترمیم وسایل طبی و دیگر بخش های صحی کمک کند.

داکترعبدالباری برتامین شفافیت و حسابدهی درمصارف هزینه های صحی که نهاد های کمک کننده مساعدت می کنند، تاکید کرد و گفت که بخش صحت به تمام سازمان های بین المللی اطمینان می‌دهد، کمک هایی که صورت می‌گیرد در جاهای مورد نیاز به گونه شفاف، مصرف می شود.

او ازتامین امینت سازمان های بین المللی که درافغانستان فعالیت دارند اطمینان داد و افزود که امارت اسلامی افغانستان تعهد دارد که امنیت جان تمام کارکنان سازمان های بین المللی را درافغانستان تامین کند.

همچنان نمایندۀ نهاد ایمرجنسی خاطرنشان کرد که برای  فراهم کردن زمینۀ آموزش کارکنان صحی افغان در بیرون ازکشور در بخش تروما و ارتوپیدی، قلبی، و اطفال روی یک برنامه کار می کنند تا بتواند وزارت صحت را در این قسمت همکاری کنند.

او همچنان با اشاره به ترمیم وسایل در شفاخانه های کابل گفت: ما بایو مدیکل انجنیر داریم و آماده استیم که بخش صحت را در این راستا همکاری کنیم.   باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا