اخباراقتصاد

نورالدین عزیزی: تلاش می‌کنیم زمینۀ صادرات قالین را‌ به کشورهای اروپایی فراهم کنیم

کابل / 28 جدی / باختر

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت امروز در دومین نشست “هیئت مدیرۀ‌ اتحادیۀ‌ مؤلدین و صادرکنندگان قالین” گفت که این وزارت تلاش دارد زمینۀ صادرات “قالین‌ افغانی” را به کشورهای اروپایی فراهم کند.

به گزارش آژانس باختر؛ در این نشست نورالدین عزیزی خاطر نشان کرد که “اتحادیۀ‌ مؤلدین و صادرکنندگان قالین” برای حل مشکلات سکتور قالین و توسعۀ کار و بار ایجاد شده است و هدف آن خدمت برای هموطنان و سکتور قالین کشور است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت: ما سخت تلاش می‌کنیم که زمینۀ‌ صادرات “قالین‌ افغانی” را به کشورهای اروپایی از طریق هوا و زمین به نرخ مناسب فراهم کنیم.

هم‌چنان در این نشست فیصله شد که یک کمیتۀ‌ مشترک از اعضای هیئت مدیره‌ این اتحادیه و وزارت صنعت و تجارت ایجاد شود و در مورد چالش‌های فراه‌ راه سکتور و صادرات قالین به کشورهای مختلف و واردات موادخام قالین با گونۀ جدی کار کند.

در همین‌حال فیصله به عمل آمد که موضوعات مربوط به قالین در سراسر کشور از مسوولیت‌های این اتحادیه بوده و قالین‌های افغانی از هر طریق که به کشورهای همسایه فرستاده ‌می‌شود، صادرات بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

در پایان این نشست، “هیئت مدیرۀ‌ اتحادیۀ مؤلدین و صادرکنندگان قالین دست‌آوردها و گزارش فعالیت‌های شان را به وزارت صنعت و تجارت ارائه کردند.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا