اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

نگاهی به نشرات شماری از روزنامه های غیرحکومتی درکابل

کابل،28 ثور، باختر

شمارمحدودی ازروزنامه های غیرحکومتی که نشرات دارند روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی درکشورپرداخته است .

گزارشگرآژانس باختر با مرور نشرات این روزنامه ها گزارشی را آماده کرده است.

روزنامه ۸ صبح تحت عنوان “طالبان از کارمندان زن یونوما خواسته اند که حجاب شان را رعایت کنند” نوشته کرده است.

هیدر بار، معاون بخش حقوق زنان سازمان دیدبان حقوق بشر ، می گوید که طالبان  در تلاش اند که تا حجاب  مورد نظر خود را بر کارمندان زن دفتر نماینده گی سازمان ملل  تعمیل کنند.

هیدر بار اطلاعیه دفتر سازمان ملل به کارمندانش را نشر کرده که در اساس آن ماموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان به دفتر این سازمان آمده خواهان رعایت حجاب از سوی کارمندان زن ملل متحد شده اند.

روزناهم اطلاعات روز زیرعنوان “ توزیع نان به جای قلم ؛ ایا برنامه جهانی غذا کودکان  افغانستان را تحقیر می کند” نگاشت است.

به تازه گی برنامه جهانی غذا (w f p ) از آغاز توزیع نان خشک مغزی برای دانش آموزان در ولایت های ننگرهار، پکتیکا وجوزجان خبرداده است.

این روند  در تاریخ پنجم ماه می سال جاری آغاز شده و برنامه جهانی غذا گفته است که پس از این دست کم در ۷۰ مکتب روزانه توزیع می کند.

اما این نان به چه قیمتی توزیع می شود؟

شهروندان به ارائه پاسخ به این سوال پرداخته و روند کمک رسانی به دانش آموزان را باد به انتقاد گرفته اند شهروندان نحوه کمک رسانی برنامه جهانی غذا را نقض حقوق کودکان عنوان کرده و گفته اند که نهاد های امداد رسان در افغانستان از درد و رنج مردم عکس یادگاری گرفته و نسل اندر نسل آن عکس ها دانش آموزان را تحقیر و توهین می کنند. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا