اخبارجهان

نگرانی ها از افزایش قیمت تیل در آمریکا

کابل، ۲۱ جوزا، باختر
همزمان با مشکلات اقتصادی و افزایش تورم بی سابقه در امریکا قیمت تیل در این کشور، از۵ دالر بلند تر شد.
آژانس باختر به نقل از شبکه خبری ایرنا، براساس اطلاعات انجمن ترانسپورت زمینی آمریکا قیمت تیل در سراسر آمریکا امروز شنبه برای اولین بار به بیش از ۵ دالر در هر گیلن رسید.
این مساَله قیمت مواد سوخت ترانسپورت زمینی را که یکی از عوامل اصلی افزایش تورم به طور کلی است، را بالا می برد.
اطلاعات این انجمن نشان می دهد که حد اوسط قیمت گاز بدون سُرب از ۴.۹۸۶ دالر در روز گذشته به ۵.۰۰۴ دالر در هر گیلن در نسبت به ۱۱ جون رسیده است.
شبکه خبری سی ان ان حامی دولت دموکرات ها در آمریکا روز دوشنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد که قیمت تیل در ۱۰ ایالت این کشور به ۵ دالر و بالاتر در هر گیلن رسیده است .
انجمن ترانسپورت زمینی آمریکا حد اوسط قیمت ملی تیل در این کشور را در دوشنبه گذشته ۴.۸۷ دالر در هر گیلن اعلام کرده بود که این رقم ۲۵ پول قیمت تر از هفته گذشته و ۵۹ پول قیمت تر از ماه گذشته بود.
جو بایدن طی ماه ‌های گذشته تلاش کرده تا از تبعات سیاسی ناشی از افزایش قیمت‌ های مواد سوخت جلوگیری کند اما افزایش نرخ انرژی تبدیل به مشکل جدی برای دولت او شده است.
افزایش قیمت مواد سوخت در آمریکا در میان تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه به دلیل جنگ اوکراین و همچنین در میان تورم بی ‌سابقه در آمریکا اتفاق می ‌افتد.
جو بایدن همزمان با جنگ اوکراین به دلیل افزایش فزاینده قیمت ‌ها و تورم تاریخی، تحت فشار بسیاری در داخل کشورش قرار دارد که هرلحظه بر ابعاد این بحران اقتصادی افزوده می‌ شود.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا