جهان

نیرو های امریکائی بزودی از سوریه بیرون میشوند

واشنگتن – بی بی سی – ۱۱ حمل – باختر
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است که این کشور "خیلی زود" از سوریه خارج خواهد شد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از شبکه خبری بی بی سی، رئیس جمهور آمریکا  در ایالت  گفت بزودی داعش کنترل تمام سرزمین‌هایش را از دست خواهد داد: "ما داریم روزگار داعش را سیاه می‌کنیم و خیلی زود از سوریه بیرون خواهیم آمد. بگذارید که از این به بعد بقیه به آن رسیدگی کنند."
او گفت که آمریکا میلیاردها دالر در شرقمیانه خرج می‌کند، در حالی که زیربنا‌های خودش نیاز به سرمایه گذاری دارد.
سخنان رئیس جمهور آمریکا برخلاف چیزی است که مقامات آمریکایی تا به حال به عنوان سیاست این کشور اعلام می‌کردند. آنها همواره می‌گفتند که حضور آمریکا در سوریه فقط به مبارزه با داعش محدود نمی‌شود بلکه مسئله توازن قوا در منطقه و بخصوص "مقابله با ایران" مطرح است.
رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه قبلی امریکا حدود دو ماه قبل از برکناری اش گفته بود که آمریکا باید "با حضور نظامی خود اطمینان حاصل کند که داعش دوباره سر بر نخواهد آورد" جیمز ماتیس، وزیر دفاع هم اظهار نظرهای مشابهی کرده است.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی که بتازگی منصوب شده و مایک پمپئو -نامزد پیشنهای  ترامپ برای وزارت خارجه- هم مسئله سوریه را فراتر از داعش دانسته‌اند. جان بولتون گفته است: "حال که داعش دارد سقوط می‌کند باید مانع جاه‌طلبی‌های ایران شد."
یکی از مشکلاتی که بر سر راه خروج آمریکا از منطقه وجود دارد ۴۰۰ جنگجوی خارجی داعش هستند که در دست نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند، اسیرند.  ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا