اخبارفرهنگ

هارون حکیمی: هنرمندان به وسیله هنرشان پیام های مثبت به جامعه برسانند

کابل/3اسد /باختر

هارون حکیمی معین فرهنگ و هنروزارت اطلاعات وفرهنگ ازهنرمندان خواست که با استفاده از هنر،پیام های مثبت به جامعۀ شان برسانند.

به گزارش آژانس باختر ، هارون حکیمی درنشستی که امروز به خاطر اتخاذ آمادگی هابرای تجلیل از یکصدو دومین سالگرد استقلال کشور با شرکت مسوولان بخش هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ درآن وزارت برگزارشد، گفت که به استقبال ازیکصدودومین سالگرد استقلال کشور تصاویری حاوی پیام های روی ارزش های تاریخی ، حمایت ازنظامیان ، تقویت روحیه ملی و تحکیم جمهوریت دردیوار های شهرهای ولایت های کشور نقاشی  می شود.

وی افزودکه برای راه اندازی این برنامه تحت رهبری وزارت اطلاعات وفرهنگ، با شماری از نهادهاکارآغازشده است که برای  شرکت دراین برنامه هنرمندان هرولایت باید سهم بگیرند .

هارون حکیمی معین فرهنگ و هنرگفت که هدف از راه اندازی این برنامه رشد فرهنگ ، تشویق هنرمندان و کارروی مسایل ملی کشور است .

 به گفته حکیمی برنامه های زیادی دیگر نیز برای تجلیل از یکصدودومین سالگرد استقلال کشور روی دست است که دیوار نگار بخشی از این برنامه هاست .

وی افزود که دردیوار ها به خاطری تصاویرحاوی پیام های یاد شده  نقاشی می شود که فرهنگ شهری نهادینه شود و ساحاتی که دراثر جنگ ها صدمه دیده است به محلات  نقاشی شده مبدل شود.

معین فرهنگ وهنراز هنرمندان خواست که هرهنرمند از طریق هنربه جامعه پیام های مثبت برساند.

قابل یاد آوری است که دراین نشست مسوولان هنرهم مشکلات ، طرح ها وپیشنهادهای شان را بیان کردند و معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ به خاطر رسیدگی به مشکلات مطرح شده ، اطمینان داد و به خاطر پیشبردبهتر امور هدایت لازم داد.

ختم/ رووفی …ک…..م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا