سیاست

رئیس جمهور غنی به پیکر شهید مل پاسوال توریالی عبدیانی، ادای احترام کرد

کابل 26 میزان باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز طی مراسمی به پیکر شهید مل پاسوال توریالی عبدیانی قوماندان امنیۀ ولایت پکتیا که روز گذشته در اثر حمله تروریستی بر مقر قوماندانی امنیه آن ولایت به شهادت رسید، ادای احترام کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور هنگام ورود به شفاخانه شهید محمد داوود خان، در حالیکه از سوی شماری از مسئولین سکتور امنیتی و دفاعی کشور و مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سرتاسری علما، همراهی می گردید، ضمن اتحاف دعا به روح مل پاسوال توریالی عبدیانی، پیکر آن شهید را تا محل مخصوص روی شانه های خویش حمل کرد.
رئیس جمهور قبل از برداشتن پیکر شهید مل پاسوال توریالی عبدیانی، ضمن ابراز تسلیت و غمشریکی به خانواده های شهید عبدیانی و منسوبین پولیس کشور و دعا به روح آن شهید و سایر شهدای رویدادهای تروریستی روز گذشته، گفت: امروز شاهد شهادت یکی از فرزندان دلیر این کشور هستیم که عزت، افتخار و حیثیت خود را در هر قدم حفظ کرد.
رئیس جمهور افزود: اجماع همۀ ما این بود که شهید عبدیانی موجب کارنامه های بزرگ شود که به آن نایل آمد. در شرایط دشوار در هر وظیفۀ که تعین اش کردیم آن را با شجاعت و متانت انجام داد.
محمد اشرف غنی گفت: متاسفانه دشمنان افغانستان با شهادت رساندن عبدیانی، همۀ ما را در غم و ماتم نشاندند. وی به وزیر امور داخله هدایت داد تا پیشنهاد ترفیع شهید عبدیانی و اهدای یک باب اپارتمان را به فامیل اش، ترتیب نماید و جهت منظوری به ریاست جمهوری ارائه کند.
همچنان رئیس جمهور به وزیر امور داخله هدایت داد تا به خانواده های سایر شهدای رویدادهای تروریستی دیروز نیز رسیدگی نماید. وی تاکید کرد که خانواده های شهدا و خاطرات و افکار شهدای قهرمان ما نباید فراموش شوند.
رئیس جمهور غنی ضمن ستایش از قربانی های خانوادۀ عبدیانی، خطاب به پدر شهید توریالی عبدیانی گفت: از شما تشکر می کنم که چنین فرزندی را تربیت کرده اید و تمام مردم افغانستان به او افتخار می کنند.
رئیس جمهور گفت: به دشمنان افغانستان واضح می گویم که این وطن، هزاران عبدیانی دیگر را در آغوش خود پرورده است، پس آن را به چشم حقارت نبینید.
وی افزود: ما صلح می خواهیم و دست صلح دراز می کنیم، اگر شما چنین فجایع را تکرار می کنید، مردم افغانستان، علمای کرام و منسوبین قوای مسلح در یک صف واحد، مقابل شما ایستاده می شوند.
رئیس جمهور غنی گفت که ما برای کودکان، زنان و جوانان این سرزمین زندگی آرام و مرفه می خواهیم. اما دشمنان افغانستان پیام آوران مرگ هستند، صلح و آبادی آینده این سرزمین است و کار و مسئولیت همه ما آباد ساختن این کشور می باشد.
بعداً ولی محمد خان عبدیانی پدر شهید مل پاسوال توریالی عبدیانی صحبت کرد و ضمن تشکر از ابراز همدردی و غمشریکی رئیس جمهور، گفت که شهید توریالی عبدیانی نه تنها فرزند من، بلکه فرزند تمام ملت افغانستان و ارگان های امنیتی و دفاعی کشور است.
وی افزود: شهید عبدیانی می گفت که من فرزند افغانستان هستم و افغانستان مادر من است، مادرم بیمار بوده و آرمان من این است که در وطنم صلح و ثبات برقرار گردد و من در آغوش مادروطن به شهادت برسم.
پدر شهید عبدیانی گفت: هر سربازی که از این وطن دفاع کرده و برای آن قربانی می دهد، قهرمان این سرزمین است و ما در عقب نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و حکومت خویش قرار داریم. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا