اخباراقتصادجامعه

هشدار ادارۀ هواشناسی: ده ولایت کشور گواه بارندگی و سیلاب‌ خواهد بود

کابل ، 18 ثور ، باختر
ادارۀ هوا شناسی افغانستان از احتمال بارندگی نسبتاً شدید و وقوع سیلاب‌های آنی همراه با رعد و برق در بخش‌های از کشور خبر داده است.
این اداره امروز با نشر خبرنامه‌یی گفته است که به احتمال زیاد 10 ولایت کشور از 18 تا 19 ثور سال‌روان گواه بارندگی نسبتاً شدید همراه با رعد و برق و در نهایت سرازیر شدن سیلاب خواهد بود.
بر اساس پیشبینی‌های ادارۀ یاد شده، قرار است ولایت‌های بادغیس، غور، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، سمنگان، بغلان، تخار و بدخشان گواه باران‌های نسبتاً شدید و سیلاب‌‌های آنی باشد.
اندازۀ بارندگی در مناطق یادشده 20 تا 40 ملی‌متر پیش‌بینی شده است.
این در حالی است که هفتۀ پیش نیز در پی بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها در نقاط مختلف کشور، شمار زیادی از مردم متضرر شدند.
به تازگی، دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) گفته است که تنها بارندگی‌های روز شنبه (17 ثور) در شماری از ولایت‌های کشور به 485 خانواده که شامل 3 هزارو 400 تن می‌شود؛ خساره وارد کرده است.
بر اساس یافته‌های این نهاد؛ از اثر بارندگی‌ها و سرازیر شدن سیلاب‌ها، در ولایت‌های بادغیس، بغلان، هرات، کندز و پروان 13 تن جان باختند و شماری از خانواده‌ها بیجا شده‌اند و نیز 1270 خانه تخریب و یا قسماً آسیب دیده است.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا