سیاستاخبارجهان

هشدار صدر اعظم پیشین پاکستان نسبت به خطر ورشکستگی اقتصادی و خلع سلاح هسته‌ای پاکستان

اسلام آباد ، 12 جوزا ، باختر
عمران خان میگوید : پاکستان به سمت ورشکستگی اقتصادی و از دست رفتن قدرت هسته ‌یی میرود.
آژانس باختر به نقل از رسانه های پاکستانی، عمران‌ خان در مصاحبه‌ یی اظهار کرد. در صورت عدم اتخاذ تصمیم‌های درست از سوی سازمان های اصلی تصمیم گیرنده، ورشکستگی اقتصادی پاکستان را تهدید می‌کند.
نخست وزیر سابق پاکستان که مخالف دولت فعلی این کشور است ضمن تاَکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام خواستار نقش آفرینی ارتش علیه آنچه که وی دولت تحمیل شده با مداخله خارجی می‌خواند، می‌گوید: ورشکستگی پاکستان به معنای نابودی سازمان‌های قدرتمند کشور و در راس آن ارتش است و سپس توطئه خلع سلاح هسته یی پاکستان کلید می‌خورد.
عمران‌خان بدون اشاره به اینکه چه کسی را تحت فشار قرار می‌دهد، گفت: آگان هندی در خارج از کشور در حال بررسی تجزیه بلوچستان هستند، آنها برنامه‌هایی دارند، به همین دلیل است که من فشار می‌آورم.
نخست وزیر برکنار شده پاکستان بدون اشاره به مقام و یا نهاد خاصی در داخل این کشور گفت: قدرت وی در مقام نخست وزیری محدود بود و تصمیم و اختیار اصلی از جایی دیگر گرفته می‌شد و همه می‌دانند که در پاکستان قدرت در کجاست و ما مجبور شدیم که به آنها تکیه کنیم.
وی با این حال گفت که داشتن یک “ارتش قوی” برای مبارزه با تهدیدهای خارجی برای پاکستان ضروری است، اما باید بین داشتن یک ارتش قوی و یک دولت قوی “تعادل” ایجاد شود.
نخست وزیر سابق پاکستان هرگونه امکان بازگشت به مجلس و عقب نشینی نمایندگانش از استعفای جمعی را رد کرد و آن را توطئه دانست.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا