سیاستاخبارامنیتگزارش ها

هشدار طالبان به نیروهای امریکایی در افغانستان

کابل/  ۱۵جدی/ باختر

با آن که طالبان حدود یک سال می شود با نیروهای امریکایی در افغانستان آتش بس کرده اند، مگر این گروه امروز با نشر اعلامیۀ گفته است؛ اگر امریکا از حمله هوایی در برابر افراد این گروه دست نکشد،طالبان هم دست به عمل متقابل می زنند.

این اعلامیۀ طالبان درست زمانی منتشر می شود که نیروهای بین المللی در افغانستان در حمایت از نیروهای نظامیان افغان، افراد گروه طالبان را در ننگرهار و هلمند هدف حمله های هوایی قرار داده اند و در عملیات جاری نظامیان افغان که در قندهار ادامه دارد نیروهای بین المللی از هوا آنان را حمایت می کنند .

گفته شده است در یک حمله هوایی که از سوی نیروهای بین المللی  در ولسوالی بتی‌کوت ننگرهار انجام شد، ۱۳عضو گروه طالبان به‌شمول یک قومندان آنان کشته شده‌اند. همچنان وزارت دفاع ملی از کشته‌شدن ۳۸ طالب دیگر در قندهار خبر‌ می‌دهد.

طالبان با نشر اعلامیه ییی گفته‌اند « اگر حملات هوایی امریکایی‌ها فوراً متوقف نشود، آنان دست به اقدام متقابل خواهند زد.»

طالبان این اقدامات نیروهای امریکایی را خلاف توافقنامه صلح  آن گروه با امریکا خواندند و گفته اند که امریکا بار بار از این توافق سرپیچی‌ کرده است و هشدار به اقدام متقابل کرده اند.

با آن که امریکا در خصوص اعلامیۀ اخیر طالبان واکنش نشان نداده است، مگر در گذشته  در خصوص چنین حمله ها گفته است که حق حمایت از نیروهای افغان در برابرتهاجم گروه طالبان را برای خود محفوظ می داند.

این هشدار طالبان درست زمانی صادر می شود که وزیر خارجه امریکا دو روز پیش گفت که در یک سال گذشته هیچ نظامی امریکایی در افغانستان کشته نشده است.

شماری از آگاهان، این گفته های وزیر خارجه امریکا را یک سپاس نامه از سوی او به آدرس طالبان تعبیر کردند.  تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا