اخبارجامعه

هفت صدو پنجاه ودوتن، سهمیۀ امسال هرات برای سفربه حج

شهرهرات، 5 جوزا، باختر
امسال قرار است هفت صدو پنجاه ودو تن تنها ازهرات عازم حج شوند.
مولوی نجیب الله کروخی رئیس حج اوقاف هرات می گوید که به خاطر محدودیت ها از جانب عربستان سعودی امسال نیز سهمیه حجاج از کشور کم شده است اما با آن هم سهم هرات نسبت به ولایات حوزه غرب کشور بیشتر است.
کروخی می گوید که اداره حج و اوقاف ثبت نام جدید برای حج ندارد و این تعداد افراد که امسال به حج میروند از سال 1399 است که به خاطر شرایط کرونایی رفته نتوانستند امسال قرار است بروند.
رئیس حج اوقاف هرات می افزاید که امارت اسلامی خدمات شایسته و احسن را به حجاج فراهم کرده و هیچ محدودیت برای مردان و زنان نیست و فعلا هم مرحله تکمیلی کارهای شان در این اداره به سرعت جریان دارد.
مولوی نجیب الله کروخی رئیس این اداره علاوه می کند که عربستان سعودی امسال به حجاج بالاتر از 65 سال ممانعت ایجاد کرده و همچنان سهم حاجی ها را نیز نسبت به سالهای گذشته کم ترکرده است.
کروخی می گوید که تاکنون 30 فیصد از خانم ها در پروسه حج ثبت نام کرده اند و قرار است خانم ها با همراهی محارم خود به حج بروند.
کروخی رئیس حج اوقاف هرات می گوید که 17 رهنما و30 تن از مجاهدین امارت اسلامی نیز با حجاج همراه خواهد بود.
رئیس حج اوقاف هرات می گوید که حاجی ها از ولایات حوزه غرب کشور از طریق میدان هوایی هرات به عربستان سفر می کنند و در تمام مراحل از سوی استادان آموزش خواهند دید.
مولوی کروخی اضافه می کند که آن عده از افرادی که هنگام سفر به حج مریض شوند سفرحج شان به سال بعد به تعلیق می افتد اما اگر فرد فوت کند یا دیگر توان سفر نداشته باشد به جایش فرزند یا برادرش به سفر حج میرود.
ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا