سیاستاخبارجامعهجهان

همدردی دو کودک بریتانیایی با کودکان افغان٬ درس خوب برای نظامیان انگلیسی

کابل ،۲۷ سرطان، باختر
دو برادر خردسال که شهروندان بریتانیا اند در نظر دارند با شیوه مختص به خود شان برای کودکان در افغانستان کمک جمعآوری کنند.
رسانه های بریتانیا گزارش داده اند که دو برادر خرد سال که شهروندان آن کشور اند در نظر دارند که با فتح یک قله مرتفع در کوه های شمال کشور شان برای آن کودکان افغان که در فقر بسر می برند، پول جمعآوری کنند.
فونزی شش ساله و روکو سه ساله‌ به زودی سفر یک هفته شان را به سمت یک قله بلند در کوه شمال بریتانیا آغاز خواهند کرد تا برای کودکان هم سن و سال شان در افغانستان که دچار فقر و ناتوانی اقتصادی اند کمک مالی کرده باشند.
امیلی اسمیت مادر این دو کودک گفته است فونزی شش ساله با دیدن یک خبر در بی بی سی در مورد کودکان گرسنه افغانستان متاثر شد و تصمیم گرفت کاری برای کمک به آنان انجام دهد.
قله‌ها‌یی که دو برادر تصمیم دارند تا آنها را فتح کنند به بلندی نوشاخ، بلندترین کوه افغانستان با ارتفاع 7492 متر در کوهپایه هندوکش در مرکز افغانستان است.
آنها می‌خواهند در بالای قله‌های مرتفع یورکشر مور شمالی کاغذ پران‌های سنتی افغانی را در همبستگی با افغانان به هوا بلند کنند.
مادر این کودکان می‌گوید دو کودک او این کار با الهام که از دوست افغان کوهنورد شان گرفته اند، انجام میدهند.
فونزی در ماه فبروری با انجام یک ورزش نمایشات ورزشی توانست سه هزار پوند برای کودکان افغانستان کمک جمع آوری کند.
دو برادر به تاریخ 22 جولای سفرشان را برای صعود به قله‌های شمال انگلیس، آغاز خواهند کرد.
این در حالی است که بی بی سی در گزارش که چندی پیش نشر شد٬ روایت تلخی از کشتار افغانان بدست نظامیان انگلیسی را بیان کرد که قلوب زیادی را درد مند کرد٬ مگر این بار گزارشی دیگر از بی بی سی به نمادی از شجاعت برای دو کودک بریتانیا مبدل شده است که میکوشند باتن ناتوان و جسم ضعیف شان٬ کار مردانه یی برای کودکان افغان انجام دهند که کشور شان شاهد حضور تلخ و پر ماجرا عساکر انگلیسی در دو دهه پسین بوده است٬ حضور که با وحشت و بربریت همراه بود.
کارکرد دو کودک انگلیسی در پرتو دو گزارش شبکه بی بی سی٬ دو رویکرد متضاد را بیان میدارد که در یکی از این رویکردها٬ افغانان با قصی القلبی تمام کشته میشوند و در رویکرد دیگر دو کودک انگلیسی به کمک کودکان در افغانستان می شتابند که می تواند درس خوب برای نظامیان انگلیسی باشد . تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا