سیاستاخبارجامعه

همکاران افغان نیروهای امریکایی و هشت ماه انتظار

کابل٬ ۲۸ ثور٬ باختر
با آن که از روند تخلیه همکاران افغان نیروهای امریکایی از افغانستان٬ اضافه از هشت ماه سپری شده است اما اکثریت آنان در کشور سوم و در بی سرنوشی بسر میبرند.
رسانه های امریکایی گزارش داده اند که «همکاران افغان نظامیان آمریکایی پس از گذشت ۸ ماه از سقوط کابل و انتقال به کشور سوم هنوز در وضعیتی نامعلوم و منتظر انتقال به آمریکا استند».
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا که نامش ذکر نشده است به «فاکس نیوز» گفته است «ما به طور فعال در حال بررسی پرونده های افغانان یی استیم که می‌خواهند به آمریکا بیایند» این سخنگوی وزارت خارجه امریکا به جزئیات نه رفته است و تنها به ادامه بررسی پرونده های افغانان در خواست دهنده تاکید داشته است٬ حرف که در طول هشت ماه گذشته٬ افغانان درخواست دهنده آن را زیاد شنیده اند.
فاکس نیوز به ادامه نوشته است: با گذشت هشت ماۀ از روند تخلیه ٬ شرایط برای افغانان در خواست دهنده دشوار تر می شود٬ وضعیت و اتفاقات اخیر در اوکراین بر وخامت اوضاع افزوده است٬ در این مدت نه تنها که درخواست پذیرش کاهش یافته است بلکه روند بررسی پرونده ها پیچیده تر شده است وروی گذشته کاری٬ مسایل صحی و مسایل امنیتی درخواست دهنده زیاد تمرکز میشود.
به گفته فاکس نیوز«افغانان انتقال یافته توسط آمریکا به کمپ پناهجویان در ابوظبی نیز با ابراز نگرانی از سرنوشت نامعلوم خود می‌گویند که پس از گذشت حدود 8 ماه تا‌‌کنون هیچ پاسخ روشنی درباره انتقال خود به کشورهای مقصد دریافت نکرده‌ان.»
افغانان انتقال شده به کوریای جنوبی٬ کشور افریقایی یوگندا٬ البانیا نیز شرایط مشابه با افغانان انتقال یافته شده به ابوظبی را دارند٬ آنان شاکی اند که زندگی روز به روز در این کمپ‌ها دشوارتر می‌شود.
تنها افغانان انتقال یافته به کشور های عربی و کشور های دیگر نیستند که صدای شان بلند شده است٬ افغانان انتقال یافته به امریکا و بریتانیا نیز وضعیت دشوار دارند٬ حداقل )۹( هزار افغان انتقال یافته شده به بریتانیا تاکنون مسکن دایمی دریافت نکرده اند و هنوز هم در هوتل ها زندگی میکنند٬ این باعث شده است که فرزندان شان علاوه بر زنده گی مرفۀ از ادامه تحصیل باز مانند.
در امریکا انتقال شدگان باز هم در کمپ های نظامی جا داده شده اند و در المان خانه ها داده شده به مهاجران افغان٬ به پناهندگان اوکراینی داده میشود و افغانان به کمپ ها انتقال میابند.
شرایط افغانان پناهجو در یونان به مراتب بدتر از کشور های دیگر است.
سازمان های حقوق بشری در اروپا نسبت به رویکرد دو گانه کشور های مهاجرپذیر با افغانان٬ انتقاد کرده اند و گفته اند که بی سرنوشی باعث شده است که بسیاری از پناهندگان دچار امراض روانی شوند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا