سیاستاخبار

هند ازبهبود اوضاع امنیتی در افغانستان خوشحال است

کابل، ۱۷ جوزا، باختر
منابع وابسته به حکومت هند گفته اند که اوضاع امنیتی در افغانستان بهبود یافته است و این کشور برای حل چالش های که هند در افغانستان با آن مواجه است با امارت اسلامی در حال گفتگو است .
این گفته ها در حالی بیان می شود که کابل هفته گذشته از یک هیئت هندی در کابل میزبانی کرد٬ باور ها بر این است که رابطه میان کابل و دهلی در حال بهبود است و هر دو طرف در این مورد خوشبین اند.
سخنگوی وزارت خارجه هند با خوشبینی از بهبود وضعیت کلی امنیتی درافغانستان گفته است دهلی برای حل چالش‌ها با امارت اسلامی از طریق دیپلماتیک تلاش می‌کند.
آریندام باگچی، سخنگوی وزارت خارجه هند تاکید کرد که رویکرد آینده هند با افغانستان را «پیوندهای تاریخی» دهلی با کابل تعیین خواهد کرد.
او گفته است «پیوندهای تاریخی و تمدنی ما با مردم افغانستان، رویکرد ما را به آنچه در افغانستان انجام می‌دهیم هدایت خواهد کرد، در حال حاضر شماری از کارکنان محلی ما در افغانستان حضور دارند که افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را هماهنگ کنند، مشکلاتی وجود دارد که با دیپلماسی در تلاش حل کردن آن هستیم.»
هفته گذشته «جی پی سینگ» رئیس بخش پاکستان، افغانستان و ایران در وزارت خارجه هند در رأس هیئتی به کابل آمد و با «امیرخان متقی» وزیر خارجه امارت اسلامی افغانستان دیدار کرد. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا