سیاست

هیئت امریکایی، کاهش نیروی امریکایی در افغانستان مشروط است

کابل/13 قوس/باختر
ادریس زمان سرپرست وزارت امور خارجه، با هیئت امریکایی که در رأس آن خانم نانسی ای جکسن  دستیار معاون وزارت امور خارجه آن کشور در امور افغانستان قرار داشت، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در آغاز، هیئت امریکایی با سرپرست وزارت امور خارجه در مورد موضوعات مختلف از جمله انکشافات منطقه، راهکار سه جانبه میان افغانستان-ایالات متحده امریکا و کشورهای منطقه آسیای مرکزی صحبت و تبادل نظر کرد.
در جریان این دیدار، در مورد استراتیژی آسیای جنوبی رییس جمهوری امریکا، روند صلح افغانستان و همچنان اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری و عدم دستیابی کمیسیون انتخابات به فعالیت هایی که در تقویم انتخابات در نظر گرفته شده بود، نیز بحث شد.
جانب هیئت امریکایی اذعان کرد که موافقتنامه یی که میان دولت ایالات متحده و طالبان مورد بحث است به کاهش نیروهای امریکایی ارتباط نخواهد داشت. کاهش نیروها مشروط به شرایط خواهد بود و در این زمینه به اظهارات مارک تی اسپر وزیر دفاع امریکا نیز اشاره شد.
هیئت متذکره تعهدش را در زمینه تامین صلح و ثبات و حمایت های اقتصادی از روند توسعه در افغانستان، تقویت حکومتداری خوب، افزایش عواید دولت و شفافیت در روند اصلاحات اظهار کرد.
در اخیر طرفین در مورد برگزاری نشست پروسه استانبول- قلب آسیا که قرار است  ۹دسمبر سال روان میلادی٬ در استانبول ترکیه برگزار شود و همچنان روی گزارشهای سوءاستفاده از کودکان مکاتب در لوگر، تبادل نظر کردند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا