سیاستاخبار

هیئت جمهوری اسلامی افغانستان از مسکو به کابل برگشت

کابل/ 30حوت/ باختر

هیئت جمهوری اسلامی افغانستان پس از اشتراک در کنفرانس صلح افغانستان در مسکو، شب گذشته به کابل برگشت.

به گزارش آژانس باختر؛ داکترعبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در رأس هیئت جمهوری اسلامی افغانستان که متشکل از رهبران،‌ اعضای کمیته رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی، رییس و اعضای هیئت مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی بود، در نشست مسکو شرکت و سخنرانی کرد.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در سخنان خود در نشست مسکو خواهان استقرار صلح ‌دایمی، تسریع مذاکرات، توقف خشونت‌ها و برقراری آتش‌ بس سرتاسری در کشور شد.

داکترعبدالله در صحبت‌های خود همچنان بر توسعۀ حقوق شهروندی به ویژه حفظ و پاس ‌داری از حقوق زنان تأکید کرد.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، در سخنانش از انتصاب ژان آرنو، به عنوان نمایندۀ ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان استقبال کرد.

همچنان رییس شورای عالی مصالحۀ ملی و هيئت جمهوری اسلامی افغانستان، ابتکار کشورهای ترویکای توسعه یافته (روسیه، چین، امریکا و پاکستان) را قدم مهم در راستای ختم جنگ جاری در کشور خواندند.

داکترعبدالله و هیئت جمهوری اسلامی افغانستان از اعلامیۀ پایانی نشست اعضای ترویکای در راستای مبارزه با تروریزم، جلوگیری از برگشت به گذشتۀ تاریک، مبارزه با مواد مخدر و حمایت از افغانستان آزاد و مستقل استقبال کردند.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در حاشیۀ کنفرانس با نمایندگان شماری از کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس صلح مسکو نیز دیدار کرد.

وی کنفرانس صلح مسکو را گامی به پیش در راستای اجماع داخلی، منطقه یی و جهانی در موفقیت روند صلح خواند.

دراین کنفرانس، طرف‌ها بر تسریع روند مذاکرات و استفاده از فرصت پیش‌آمدۀ تاریخی برای دست‌یابی به یک صلح عادلانه، پایدار و سرتاسری در افغانستان تأکید کردند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا