سیاستاخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

هیچ فتنه یی نمی تواند به وحدت و همدلی مردم افغانستان آسیب رساند: تبصره

کابل  ۷  سرطان  باختر

افغانستان با تنوع قومی یک ملت واحد است و  هیچ فتنه یی نمی تواند وحدت و همدلی میان مردم این کشور را آسیب رساند.

مبصر آژانس باختر مینگارد؛ وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه از ختم عملیات نیروهای امنیتی وتامین امنیت در بلخاب و شکست یاغیان در این ولسوالی سخن گفته است.

این در حالی است که بلخاب سرپل از چند روز به اینطرف گواه تحرک های محدود و پراگنده بود، با آن که اینگونه تحرکات را نمی توان دلیل برای ناامنی در سرپل و یا هم ساحات اطراف آن دانست مگر همانگونه که  امارت اسلامی برای تامین امنیت  مردم فکر میکند و این کار را مسئولیت خود میداند اجازه نداد که چند یاغی که روی منافع شخصی خود فکر میکنند، امنیت در این ولسوالی را به چالش کشند، با انجام عملیات محدود تصفیه یی، آنهم در یک مدت زمان کوتاه، امنیت را به باشندگان این ولسوالی که مردمان زحمتکش و حامی امارت اسلامی اند بازگرداند.

عملیات برق آسای نیروهای امنیتی در بلخاب نمایانگر این است که این نیروها به امنیت و آرامش مردم قدر میدهد و به هیچ عنوان اجازه نمی دهد که چند اوباش و اجیر بتوانند امنیت و ثبات در کشور را ولو در یک ساحه محدود هم باشد، دچار مشکل کنند.

از دید مردم عملیات نیروهای امنیتی در بلخاب، یک واکنش سبک و تنبیه یی در برابر مشتی از افراد بود که خواست های خود خواهانه داشتند و بیشتر روی منافع خود حرکت میکردند در حالی برای امارت اسلامی منافع همگانی و مصونیت جمعی یک اصل است.

باید گفت که در گذشته نیز بخشی محدود یکی دو ولایت دیگر نیز با مشکل مشابه به بلخاب مواجه شده بود که این خود خواهی ها نیز دوام نیاورد و نیروهای امنیتی برای امنیت مردم این ساحات دست بکار شدند و امنیت را دو باره باز گشتاند.

با وجود آن که واکنش نیروهای امنیتی در برابر چند مشت از افراد یاغی در بلخاب سریع و حسابی بوده است، حلقاتی در بیرون از کشور تلاش کردندکه به این گونه تحرکات ضد امنیت در کشور، شکل و بوی قومی دهند در حالیکه چنین یک کار در افغانستان امکان پذیر نیست و مردم این کشورکه از تنوع قومی بهره میگیرند بر حفظ اتحاد و وحدت شان تاکید دارند و خوب میدانند که حلقه های مغرضی در بیرون از کشور میخواهند، برای  برپایی آشوب و فتنه در افغانستان، به مسایل قومی و مذهبی دامن زنند و برای ایجاد یک بحران دیگر فکر میکنند، مردم ما در این خصوص هشیار و آگاه اند و در پناه وحدت ملی به آن پاسخ خواهند گفت.

در کنارآن، امارت اسلامی تنوع قومی در کشور را عامل همزیستی بهتر میداند و بر حفظ ارزش های ملی و وحدت ملی در کشور تاکید دارد.  تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا