اخباراقتصاد

وارد کنندگان مواد سوختی در بلخ از حکومت شاکی اند

مزارشریف/14ثور/باختر

اعضای اتحادیه وارد کنندگان  تیل و گاز در بلخ به خاطر اخاذی های غیر قانونی در مسیر شاهراه ها شکایت کردند.

به گزارش آژانس باختر؛ ده ها تاجر تیل و گاز در بلخ در یک نشست خبری از موجودیت فساد در گمرکات، اخاذی های غیر قانونی در مسیر شاهراه ها توسط کمربند های امنیتی و متوقف شدن موترهای تیل و گاز شان توسط گمرک سیار به خاطر کاهش وزن بارموترها اعتراض کردند.

آرش یونسی، رییس اتاق تجارت بلخ هشدار داد در صورتی که دولت درزمینه توجه نکند، به صدای تجار و بازرگانان پاسخ مثبت ندهد، آنان دست به اعتصاب می زنند.

عبدالمومن ضیایی، رییس اتحادیه وارد کنندگان تیل بلخ گفت که کار ما مطابق قانون است، اما دولت هیچ گونه توجه ندارد، موترهای تیل را توقف داده است. دولت به جای سهولت برای تجار، برای آنان مشکل تراشی می کند که این کار سبب دلسرد شدن بازرگانان شده است.

ضیایی افزود که درگذشته روزانه بیش از هفت هزار تن گاز از بندرهای آقینه وحیرتان وارد کشور می شد، اما اکنون روزانه دو هزار تن وارد می شود.

اما محمد فرهاد عظیمی والی بلخ با رد ادعای وارد کنندگان تیل می گوید که کشور ترکمنستان از ۲۵تن اضافه بار برای موترهای تیل و گاز اجازه نمی دهد که این کار سبب مشکل آنان در گمرک آقینه می شود.

والی بلخ افزود که اضافه بار موتر ها بر علاوه اینکه به سرک ها ضرر می رساند، خلاف قانون است و به خزانه دولت نیز ضرر می رسد و مقام ولایت بلخ متعهد به رعایت اصول و قانون نافذه حکومت مرکزی است.  احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا