سیاستاخبار

والی تخار به ولسوالان آن ولایت هدایت سپرد تا از جان و مال مردم حفاظت کنند

تالقان/۲۴سنبله/ باختر

والی تخاردیروزدر نشستی با مسوولان ولسوالی های شانزدگانه آن ولایت که در شهر تالقان برگزار شد، به آنان هدایت لازم داد.

  در این نشست، نخست مولوی نورالدین، والی تخار از حضور ولسوالان در مقام ولایت استقبال کرد و به تمامی مسوولان ولسوالی ها هدایت داد تا از جان و مال مردم و تاسیسات دولتی به صورت جدی حفاظت کنند.

والی تخار همچنان گفت که به زودی برای تمامی نیروهای امارت اسلامی در ولسوالی ها از طرف ولایت اعاشه فراهم می شود و دیگر نیاز نیست این نیروها از مردم غذا طلب کنند.

از سویی هم، مولوی حمزه، معاون والی تخار، به تمامی ولسوالان شانزدگانه آن ولایت، مقررات ۹ ماده یی را که پیش از این از سوی رهبری ولایت تهیه شده بود به تمامی مسوولان ولسوالی ها در حضور والی قرائت کرد و از آنان خواست که در عملی سازی آن کوشا باشند.

ا- تمامی مسوولان ولسوالی ها باید اعاشه یی را که از جانب ولایت دریافت می کنند، مطابق ضرورت مصرف کنند.

۲- هیچ فرد یا گروهی اجازه ندارد، در ولسوالی ها بدون اجازه ولایت گروپ های خود سر ایجاد کند.

 ۳- مسوولان ولسوالی ها باید بالای تمامی نیروهای امارت اسلامی در ولسوالی ها کنترول کامل داشته باشندو از گشت و گذار بی مورد آنان در مرکز ولسوالی و روستا ها جلوگیری کنند.

 ۴- تمامی مسوولان و کارمندان در ولسوالی ها مکلف اند به وقت معینه به وظایف شان حاضر شوند و بدون تعلل به مردم عرضه خدمات کنند.

 ۵- نیروهای امارت اسلامی در ولسوالی ها اجازه ندارند بدون هدایت ولسوال که همانا مکتوب رسمی است به جایی سفر کنند.

 ۶- در تمامی حوزه های مرکز ولایت، مسوولان امنیتی توظیف شده اند، و هیچ یک از نیروهای امارت اسلامی حق ندارد بدون اجازه قبلی از ولسوالی ها همراه با سلاح به مرکز ولایت بیاید.

 ۷- نیروهای امارت اسلامی اجازه ندارد بعد از ساعت ۱۰ شب در مرکز ولایت و ولسوالی ها گشت و گذار کند به استثنای مسوولان حوزه ها.

 ۸- مسوولان ولسوالی ها مکلف اند به گونۀ جدی از تاسیسات دولتی محافظت کنند و جلو غصب زمین های دولتی و از بین بردن جنگلات را بگیرند.

۹- نیروهای امارت اسلامی در ولسوالی ها و مرکز ولایت به استثنای کسانی که قبلا از نزد والی سند اخذ کردند، مکلف اند تمامی وسایل به شمول سلاح و موتر را که از رژیم قبلی غنیمت گرفته اند به ولایت تسلیم نمایند.

خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا