اخباراقتصادTOP

والی هرات بر ضرورت آغاز کار عملی پروژۀ تاپی تاکید کرد

هرات / اول قوس/ باختر

نشست همکاری های اقتصادی و امنیتی میان هیئت بلند پایۀ ترکمنستان و افغانستان دیروزدر هرات برگزار شد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ دراین نشست که به اشتراک شماری ازوزیران، معینان و نمایندگان ارشد وزارت های کشور، مسوولان امنیتی، مسوولان اتاق تجارت و اتاق صنایع و معادن افغانستان و ترکمنستان وهیئت بلند پایۀ ترکمنستان و افغانستان برگزار شد، شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی هرات، ترکمنستان را کشور دوست افغانستان عنوان کرد و بر تقویت همکاری ها میان دو کشورو بر ضرورت آغاز کار عملی پروژۀ تاپی تاکید کرد.

حاجی صاحب محمد عیسی، وزیر معادن و پترولیم کشور پیرامون پیشینۀ روابط نیک و دوستانۀ ترکمنستان در رابطه به تحولات افغانستان صحبت کرد و بر تقویت بیشتر روابط میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر معاون و پترولیم، افزود که مشکلات فرا راه آغاز کار عملی پروژۀ تاپی رفع شده است و با استملاک زمین های شخصی ، کار عملی آن آغاز می شود.

وی در این زمینه خواهان همکاری کشور دوست ترکمنستان شد.

وزیر معادن و پترولیم افزود که افغانستان آمادۀ همکاری ترانزیتی در قسمت صادرات کالا های تجارتی ترکمنستان به پاکستان و هند نیز شد.

همچنان خواجه عوضوف، سفیر ترکمنستان در کابل که رهبری هیئت ترکمنستان را به دوش دارد با قدردانی از دعوت افغانستان برای برگزاری این نشست، بر افزایش همکاری ها میان دو کشور تاکید کرد.

او گفت که کشورش در راستای استحکام روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان تلاش دارد. سفیر ترکمنستان همچنان در قسمت آغاز کار عملی پروژه های خط آهن، تاپی و برق اعلام همکاری کرد.محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا