اخبارجامعه

والی پروان: به مشکلات، چالش ها و نگرانی های مردم آن ولایت رسیدگی می شود

چاریکار/ 14 حمل / باختر
والی پروان دیروز با علما، مجاهدین، متنفذین، بزرگان، ملک های قریه ها وجوانان ولسوالی جبل السراج آن ولایت دیدارکرد.
به گزارش آژانس باختر، درین نشست مولوی عبدالرقیب وقاری عبدالرشید سجاد به نمایندگی ازمردم محل گفتند که به خاطر رفع مشکلات اقتصادی وایجاد زمینۀ کاربرای مردم باید پروژه های نیمه کاره به خصوص سرک جبل السراج- بگرام که تاثیرات بزرگ بر رشد اقتصادی وایجاد اشتغال برای باشندگان آن ولسوالی دارد وپروژه های جدید نیز طبق نیازمندی های مردم، طرح، دیزاین وتطبیق شود.
آنان تاکید کردند که جوانان تحصیل کرده درعرصه نظامی و ملکی آن ولسوالی در صفوف نیروهای امنیتی جذب شوند، کمک ها به صورت متوازن و بدون تبعیض به همه نیازمندان ولسوالی ها توزیع شود.
آنان همچنان پیشنهاد کردند که مشکلات محیطی در بخش نظامی به خصوص فیر های پراگنده که باعث مغشوش شدن اذهان عامه شده جلوگیری شود، پاسگاه های نظامی از محلات بود باش مردم به تاسیسات نظامی ساحات دور دست انتقال یابد، همچنان نیاز است تلاشی شبانه متوقف شود، نیروهای امنیتی با مردم محل برخورد مناسب کنند و به کمبود تشکیل معارف در آن ولسوالی رسیدگی شود.
مولوی سید نعیم احمدی استاد دانشگاه، به نمایندگی از علما پیرامون وحدت، همدیگرپذیری واتحاد مسلمانان درین محفل گفت: نظام اسلامی و گزینش علما در راس آن یکی از نعمات بزرگ الهی و از نیاز های مبرم جامعه اسلامی بوده که امروز ما به آن دست یافتیم .
وی از مردم خواست که قدر نظام اسلامی را بدانند و از آن با دل وجان حمایت کنند.
مولوی عبیدالله امین زاده والی پروان از راه اندازی این نشست بزرگ مردمی در شرایط کنونی ابراز خرسندی کرد و گفت: مردم افغانستان به خصوص شمال زمین در هرشرایط در مقابل متجاوزین از خود شجاعت، دلیری و از خود گذری نشان داده وبعضی کشورهای دنیا که در این سرزمین تجاوز کرده بودند به خاک برابر و سرافگنده بیرون رانده شدند.
وی به مردم جبل السراج اطمینان داد که باهرنوع مشکل درکنارمردم می باشد وبه تقاضا وخواسته های مردم درحد امکانات رسیدگی می کند.
وی گفت دیگر انگیزۀ جنگی در افغانستان وجود ندارد نیاز است مردم مابا این نظام همکار بوده ونیروهای امنیتی شانرا حمایت کنند.
ملا عزیزالله عمر قومندان امنیۀ پروان در رابطه به چگونگی تدابیر امنیتی و تامین امنیت شهروندان گفت: همکاری مردم را در تامین امنیت و حمایت از نظام ضروری دانست و اطمینان داد که به مشکلات و چالش های پیش آمده رسیدگی می کند.
اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا