اخبارجامعهصحت

والی کابل: تمام آمادگی‌ها برای مقابله منطقی با موج دوم ویروس کرونا در کابل گرفته شده است

کابل/ 9 قوس/ باختر

محمد یعقوب حیدری، والی کابل در نشست آغاز روند کارزار نظارت خانه ‌به ‌خانۀ که از سوی وزارت صحت عامه برگزار شده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

به گزارش آژانس باختر، حیدری در این نشست به نمایند‌گی از مقام ولایت کابل و مردم این ولایت از رهبری و اعضای وزارت صحت عامه و مسوولان شفاخانۀ افغان-جاپان  از بابت همکاری بی‌شایبۀ شان در روزهای دشوار کرونایی در کابل اظهار قدردانی کرد.

حیدری افزود که روزانه شمار زیادی از باشندگان پایتخت به ادارۀ ولایت کابل برای رفع مشکلات شان مراجعه می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم تا به مشکلات شان رسیدگی شود.

والی کابل این را یک ابتکار و نوید خوش به مردم کابل که توانمندی اقتصادی مراجعه به داکتر و خرید دوا را ندارند خواند و بیان داشت که کمیتۀ اضطرار مجادله با ویروس کرونا روزهای دشواری را با داکتران و رسانه‌های محترم سپری کردند و در خدمت مردم بودند.

حیدری اظهار داشت متأسفانه احتمال شیوع موج دوم کرونا یک واقعیت است که جهان و به ویژه افغانستان را تهدید می‌کند و نیاز است با این واقعیت مقابله منطقی کنیم و آماد‌گی لازم داشته باشیم.

او از مردم خواست تا توصیه‌های وزارت صحت عامه را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

به گفتۀ والی کابل، کمیتۀ اضطرار مجادله با ویروس کرونا در همکاری با سایر نهادها، به صدها مکتب و محل‌های مزدحم را دواپاشی کرده است.

محمدیعقوب حیدری می‌گوید که در تمام کابل به ویژه در مساجد، مدارس و مکان‌های پُرتجمع روند دواپاشی ادامه دارد و همزمان با این، توزیع مواد غذایی و کمک نقدی به خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعتِ ولایت کابل تعقیب می‌شود.

او بیان کرد که نیاز است تا در تیم‌های سیار وزارت صحت عامه، اعضای ولایت کابل نیز حضور داشته باشند. والی کابل اظهار داشت که روند خرید دوا تمام شده و امروز یا فردا در اختیار وزارت صحت عامه قرار خواهد گرفت.

حیدری در پیوند به ساختمان شفاخانۀ افغان-جاپان گفت که روند تدارکاتی آن تمام شده  است و به زودی ریاست صحت عامۀ کابل کار ساخت آن را نیز آغاز می‌کند

والی کابل گفت که روند تدارکاتی خرید آکسیجن برای شفاخانۀ افغان-جاپان از سوی ریاست صحت عامه کابل عنقریب تمام خواهد شد.

محمدیعقوب حیدری در اخیر سخنانش با تأکید و اطمینان از همکاری مقام ولایت کابل با وزارت صحت عامه، از شهروندان نیز خواست تا توصیه‌های این وزارت را رعایت کنند.

احمدجواد عثمانی،سرپرست  وزارت صحت عامه در این نشست گفت که این وزارت نمی‌خواهد شهرهای بزرگ کشور به قرنطین برود.

عثمانی افزود که وضعیت افغانستان با کشورهای دیگر تفاوت دارد و قرنطین دوباره، آسیب‌های بزرگ مالی و اجتماعی به کشور وارد می‌کند.

او بیان کرد که ممکن است از سوی رهبری حکومت و وزارت صحت عامه، یکسره محدودیت‌ها در قسمت تجمع در شهرهای بزرگ کشور وضع شود. او از مردم خواست تا پیشنهاد ها و توصیه‌های وزارت صحت عامه را جدی بگیرند تا موج دوم ویروس کرونا در کشور به خوبی کنترول شود. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا