امنیت

واکنش‌ها به کشته شدن امدادگر جاپانی در ننگرهار

کابل/  وی او ای/ ۱۴ قوس/ باختر
کشته شدن شش کارمند یک موسسه خیریه جاپانی به شمول رییس این نهاد در پی حملۀ افراد مسلح ناشناس در ننگرهار، واکنش‌هایی را در پی‌داشته است.
در نتیجۀ گلوله‌باری افراد مسلح ناشناس بر موتر حامل کارمندان موسسه خیریه (پی‌.ام.سی) در شهر جلال‌آباد شش نفر به شمول داکتر تتسو ناکامورا، رییس این نهاد کشته شدند.
داکتر ناکامورا که شهروندی افتخاری افغانستان را داشت، از حدود ۱۸ سال بدین سو، در ولسوالی‌های شیوه، کامه و برخی از ولسوالی‌های دیگر ننگرهار در بخش مدیریت آب کار می‌کرد و در این ولسوالی‌ها با ساختن سربند ها، زمینه آبیاری هزاران جریب زمین زراعتی را فراهم ساخته است.
سفارت امریکا در کابل  در صفحه تویترش، این حمله را نکوهش کرد و آن را "غیرقابل توجیه" خواند.
این سفارت از حمله بر نهادهای کمک رسان که هدف این نهادها "خدمت، مراقبت و کمک" به مریضان افغان اند، ابراز نگرانی کرد.
معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با تقبیح  این حمله گفته است: "این عمل در مقابل مردی که بیشتر زندگی‌اش را برای کمک رسانی به مردم آسیب پذیر افغان اختصاص داده بود، غیر قابل قبول است. "
کشته شدن ناکامورا، واکنش‌هایی را در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی به همراه داشته است و شماری از افغانان با نشر تصاویر این امدادگر جاپانی، از کارهای بشردوستانه‌اش در ننگرهار قدردانی کرده اند.
تا اکنون فرد و یا گروهی مسوولیت حمله بر کارمندان این نهاد خیریه را به عهده نگرفته است و طالبان با نشر اعلامیه‌ یی گفته اند که در این حمله نقشی ندارند.
بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا