اخبارفرهنگجامعهTOP

وزارت اطلاعات وفرهنگ به منظور ترویج مطالعه سمینار دایر نمود

کابل، ۹ جوزا ، باختر
وزارت اطلاعات و فرهنگ به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در کشور، سمینار یک روزه را تحت نام (ترویج نمودن مطالعه) در تالار بین المللی مطبوعات این وزارت دایر نمود.
مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرده بر اهمیت مطالعه کتاب تاَکید نمود و مطالعه را یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر عنوان کرد.
عزیزی همچان گفت: جوانان افغان که تازه از گرداب جنگ بیرون آمده اند اکنون باید بر مطالعه و خواندن کتاب روی آورده و خود شان را به زیور علم آراسته نمایند.
نامبرده آفزود که وزارت اطلاعات و فرهنگ متعهد است که برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور زمینه بهتری را مساعد کند.
در همین حال قاري عبیدالله حنیف رئیس کتباخانه های عامه از شهروندان خواست که در کنار کارهای روزمره خود برای مطالعه نیز وقت بگذارند.
حنیف افزود که مطالعه یگانه راه نجات از افتادن در دام بازی های سیاسی است.
موصوف برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور همکاری مردم را مهم دانست و گفت که والدین باید اطفال شان را برای مطالعه تشویق نمایند
اشتراک کننده گان این سمینار کتاب را بحیث نقطه وصل بین تمدن ها یاد نموده و برای حفظ هویت فرهنگی کشور مطالعه را مهم دانستند.
در پایان اشتراک کننده گان این گونه سمینارها را برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشورمهم دانستند و بر ادامه این روند تاَکید کردند.
قابل یاد آوریست که برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور در سال ۱۳۴۴ کتابخانه عامه تاسیس گردید که در حال حاضر ۹۵ کتابخانه عامه دولتی و همچانان ۲۸ کتابخانه عامه خصوصي فعالیت مینماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا