سیاستاخبارجامعه

وزارت حج واوقاف: اظهارات مجیب الرحمن انصاری می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد

کابل/  ۳  حوت / باختر

وزارت حج و اوقاف در برابراظهارات اخیر مجیب‌الرحمان انصاری؛ خطیب مسجد گذرگاۀ هرات واکنش تندی  نشان داده است.

مجیب الرحمن انصاری  به روز جمعه در سخنرانی خود گفته است که دفاع از نظام موجود گناه کبیره است  او از نظامیان خواسته است که از این نظام حفاظت نکنند.

این گفته ها واکنشی های را در پی داشته است ارگ ریاست جمهوری٬ شورای عالی مصالحۀ ملی ٬ نهاد های مدنی و احزاب سیاسی این گفته را تقبیح کردند٬ حتا شماری از نهادها و شخصیت ها خواهان پیگرد عدلی مجیب الرحمن انصاری شدند.

وزارت حج و اوقاف که تنظیم کننده و مدیریت کنندۀ مساجد و تکایا در کشور است هم در برابر این گفته های خطیب مسجد گذرگاۀ هرات واکنش های نشان داده است است و آن را خلاف موازین اسلامی و قوانین نافذۀکشور خوانده است و تقبیح کرده‌است.

 این وزارت در اعلامیۀ همچنین از نهادهای عدلی ودستگاه قضایی خواسته‌است که با این اظهارات برخورد کنند.وزارت ارشاد، حج و اوقاف در اعلامیه‌ یی گفته‌است  و تاکید کرده است« کشور از هر زمان دیگری نیاز به صلح و هم‌بستگی دارد،‌ نقش علما در این خصوص برجسته است؛‌ اما از این‌که وضعیت سیاسی کشور در نقطه حساسی قرار دارد، این‌گونه اظهارات شعله‌های جنگ و خشونت را بیش‌تر کرده و به نفع دشمنان افغانستان تمام می‌شود.»

وزارت حج و اوقاف گفته است: اظهارات انصاری می‌تواند پیامدهای ناگواری در پی داشته باشد و باعث ریخته ‌شدن خون افراد بی‌گناه، تخریب منازل و مراکز دینی و فرهنگی، فعالیت‌های تجاری و خدماتی در کشور شود.

در اعلامیه تذکر رفته است: انصاری در حالی این اظهارات را بیان می‌ کند که سازمان‌ها و کشورهای اسلامی از جمله علمای حرمین شریفین عربستان سعودی، مفتی و امام قدس شریف، علمای افغانستان، علمای دیوبند هند، علمای بنگله‌دیش، علمای الازهر شریف مصر، علمای ترکیه، علمای رابطه اسلامی، علمای اندونیزیا، رییس اتحادیه علمای مسلمین جهان و ده‌ها مجمع دینی دیگر در سراسر جهان، جنگ در افغانستان را برادرکشی خوانده اند و آن را حرام و مخالف دساتیر دینی عنوان کرده‌اند.

وزارت حج و اوقاف تاکید دارد نهادهای عدلی ودستگاه  قضایی باید در برابر اظهارات غیر مسوولانه انصاری که در تضاد با اصول اسلامی قرار دارد،‌ اقدام به موقع کنند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا