سیاستاخبارامنیتTOP

وزارت دفاع ملی: در عمق دشمن فعالیت های تصفیه یی داریم٬ نود و هشت فیصد جفرافیای کشور در دست ما است

کابل/ ۵  حوت/ باختر

معاون اول وزارت دفاع ملی می گوید: طالبان امسال  با هدف سقوط دادن ۱۳۲ ولسوالی و ۷ ولایت جنگ های زیادی را به راه انداختند و نزدیک به ۳۰ هزار کشته و زخمی دادند اما نتوانستند به هدف خود دست یابند.

به گزارش آژانس باختر شاه محمود میاخیل امروز در برنامۀ حسابدهی  دولت به ملت گفت در حال حاضر ۹۸ درصد خاک کشور در اختیار دولت قرار دارد٬ در سال جاری ۱۸ هزار جنگجوی طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کشته شده اند ۱۰ هزار آنان زخم برداشتند و بیش از ۲ هزار تن آنان هم اسیر شده‌اند.

او به ادامه گفت «طالبان با هدف سقوط دادن ۱۳۲ ولسوالی و ۷ ولایت نزدیک به ۳۰ هزار کشته و زخمی دادند اما نتوانستند به هدف خود دست یابند.»

میاخیل طالبان را متهم  به تشدید جنگ در کشور کرد و تلفات انسانی این گروه را چندین برابر از تلفات نیروهای دولتی خواند و یاد آور شد«ارتش کشور با وجود تمام مشکلات موجود در سال جاری توانست به خوبی از منافع و عزت مردم افغانستان در برابر تروریستان دفاع کند و اهداف شوم دشمنان را خثنی سازد»

معاون وزیر دفاع همچنین گفت: با رهایی زندانیان طالبان توقع این بود که یک آتش‌بس دایمی در کشور برقرار شود، اما این کار صورت نگرفت و خشونت طالبان در کشور نیز بیشتر شد.

شاه محمود میاخیل، طالبان را عامل تمام خون ریزی‌ها خواند و گفت: «طالبان با آغاز مذاکرات صلح داعیه جهادشان را به منظور امتیازگیری تبدیل به افزایش خشونت‌ها کردند.»

او در ادامه افزود که وضعیت دفاع فعال ما حفظ تعادل جنگ و صلح بود که باعث شد مردم افغانستان در این روند قربانی بیشتر بدهند.

معاون وزیر دفاع همچنین گفت که جنگ در سال جاری متوقف نشده است و نیروهای امنیتی و دفاعی آماده دفاع از کشور در بهار سال آینده در برابر حملات طالبان‌اند.

میاخیل، بحران کرونا، روند صلح، آزادی زندانیان طالبان و انتقال پاسگاه‌های نیروهای خارجی به ارتش افغانستان را از مشکلات عمده وزارت دفاع  در سال جاری عنوان کرد و گفت: بحران ویروس کرونا  بالای جلب و جذب، تعلیمات و عملیات ما تاثیر منفی کرده‌ است.

این مقام وزارت دفاع ملی همچنان گفت: در حال حاضر 99 درصد عملیات‌های توسط نیروهای افغان  طرح ‌ریزی و انجام می‌شود و این توانایی‌ها ارتش در سال آینده نیز بیشتر و بهتر خواهد شد.

او این ادعای طالبان را ردکرد که گویا این گروه هفتاد درصد جغرافیای افغانستان را به دست دارند.

  میاخیل گفت: در حال حاضر نود و هشت درصد جغرافیایی افغانستان به دست حکومت است و ما درعمیق دشمن علمیات تصفیه یی داریم“.

او دربارۀ تشکیلات ارتش ملی کشور گفت:” سقف تشکیلات ارتش دو صد و پنجاه هزار اما این رقم تا هنوز تکمیل نشده‌اند و حالا تشکیلات اردوی ملی افغانستان بین یکصد و هشتاد تا یکصدونود هزارتن  است “. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا