اخبارجامعه

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث : از تجار و نهاد های کمک رسان ملی و بین المللی می خواهیم در قسمت اعمار سرپناه اساسی کمک کنند

کابل، 11 سرطان، باختر
معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث از نهاد های ملی و بین المللی می خواهیم که در قسمت اعمار سرپناه اساسی برای آسیب دیده های زلزله اخیر خوست و پکتیکا کمک کنند.
به گزارش خبر نگار آژانس باختر، مولوی شرف الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز در یک نشست خبری بیان داشت که تلفات زلزلۀ اخیر ولایت های خوست و پکتیکا افزایش یافته است که یک هزارو شش تن شهید، سه هزار و هژده تن زخمی ، هزاران راس مواشی تلف و حدود هفده هزار و هشت صدو شانزده منزل مسکونی، مکتب، مسجد و کلینیک تخیریب شده است.
او از تجار ملی و نهاد های کمک رسان ملی و بین المللی خواست تا در اعمار سرپناه اساسی، متضررین زلزله را کمک کنند.
مولوی مسلم یاد آور شد که به اساس سروی دو روز قبل در ولسوالی شواک ولایت پکتیا یک تن شهید چهار تن زخمی و سه هزار و پنجصد منزل نیز تخریب شده است که به شهدا و زخمی ها از سوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث رسیدگی صورت گرفت.
وی از شفافیت در توزیع مواد غذایی و غیر غذایی برای آسیب دیده های زمین لرزه آخیر خوست و پکتیکا گفت تمام کمک هایی که از سوی نهاد های ملی وبین المللی، نهاد های دولتی، تجار ملی و نهاد های خیریه و پس از سروی از سوی تیم های موظف و هیئت دولتی برای آسیب دیده ها شفاف و عادلانه توزیع می شود.
معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث ازکشور های قطر، پاکستان امارات متحده عربی، ایران،ازبکستان، تاجکستان، چین و نهاد های داخلی خصوصی سپاس گزاری کرد و گفت که این کمک ها بسنده نبوده و باید به ساخت و ساز سرپناه اساسی و زیر بنا ها همکاری کنند.
او افزود: کمک هایی که از سوی نهاد ها توزیع می شود از سوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و کمیته موظف در مرکز و ولایت نظارت می شود.
او یکی از مشکلات آسیب دیده های زلزله را نبود آب آشامیدنی خواند و گفت: در اثر زلزلۀ اخیر تمام کاریز های آب تخریب شده است و نیاز به باز سازی دارد.
او از رسیدگی به موقع به آسیب دیده ها گفت که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در تدفین شهدا، تداوی زخمی ها و توزیع سرپناه موقت غذا و آب به موقع عمل کرد.
این در حالی است که چند روز قبل زمین لرزۀ شدید به مقیاس ۱/۶ درجه ریکتر ولایت های خوست و پکتیکا را لرزاند که در اثر آن یک هزارو شش تن شهید، شماری زخمی و هزاران خانه نیز تخریب شد. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا