اخبارجامعه

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در یک هفتۀ گذشته بیش از دو هزار خانواده را کمک کرده است

کابل / 21 حمل / باختر

ریاست اطلاعات و ارتباط عامۀ وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در یک هفتۀ گذشته (از 14 تا 19) حمل 1401، فعالیت‌ها و کارکردهای این وزارت را همگانی کرد.

به گزارش خبرنگار ٱژانس باختر؛ در هفته‌نامۀ وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته شده است که این وزارت در هفتۀ گذشته در ولایت‌های بغلان، کابل، بادغیس، فراه و ننگرهار برای دو هزارو 445 خانوادۀ نیازمند مواد خوراکي و غیر خوراکی توزیع کرده است.

در این نشریه هم‌چنان آمده است که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، با همکاری سازمان‌های بین المللی امداد رسان برای 1000 خانواده در بغلان، 800 خانواده در کابل، 400 خانواده در بادغیس، 152 خانواده در فراه و 93 خانواده در ننگرهار کمک‌های بشردوستانه را توزیع کرده است.

در همین‌حال، این وزارت چهارشنبۀ گذشته در نشستی “روز بین المللی آگاهی از خطرات ماین‌ها و معاونت در امور ماین پاکی” را در کابل تجلیل کرد.

در این نشست مسوولان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث؛ وعدۀ هر نوع همکاری را دادند و از موسسات ماین پاکی نیز خواستند که این روند را سیاسی نسازند و به گونۀ عادی به فعالیت‌های شان ادامه بدهند.

باید گفت که در هماهنگی با نهادهای ملی و بینالمللی امداد رسان روند توزیع کمک‌های بشردوستانه وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در سراسر کشور ادامه دارد، اما مردم افغانستان خواهان شفافیت و عدالت در توزیع این کمکها استند.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا