جامعه

وزارت عدلیه : ده شهروند خارجی تابعیت افغانستان را کسب کرده‌ است

کابل 21 سرطان باختر
ده شهروند خارجی که درخواست کسب تابعیت افغانستان را داده بودند از سوی وزارت عدلیه تائید شد.
مسوول دفتر مطبوعاتی وزارت عدلیه امروز به خبرنگار آژانس باختر گفت که
در شش ماه نخست سال مالی 1400، هفت شهروند خارجی درخواست کسب تابعیت افغانستان را کرده‌اند و دوسیه‌های کسب تابعیت 10 شهروند خارجی از سوی وزارت عدلیه نهایی شده که شامل دوسیه های امسال و سال گذشته می‌باشد.
به گفتۀ این مسوول، 10 تن، شهروندان کشورهای مختلف جهان اند که با نهایی شدن دوسیه های کسب تابعیت شان از سوی وزارت عدلیه و با صدور فرمان از سوی ریاست جمهوری، به صورت رسمی تابعیت افغانستان را دریافت کرده‌اند.
وی افزود که در این مدت 102 تن از شهروندان افغانستان به دلیل کسب تابعیت کشورهای دومی، درخواست ترک تابعیت افغانستان را کرده اند.
وزارت عدلیه دوسیه های ترک تابعیت این افراد را پس از بررسی در کمیسیون مربوط، به طی مراحل گذاشته است. در شش ماه اول سال مالی جاری، 178 دوسیه ترک تابعیت شامل دوسیه های امسال و سال گذشته پس از تصویب کابینه، از طرف ریاست جمهوری منظور شده است.
عمده‌ترین دلیل ترک تابعیت افغانستان، قوانین و مقررات شماری از کشورهایی است که اتباع افغانستان در آن زندگی می‌کنند و می‌خواهند تابعیت همان کشور را کسب کنند. این شمار کشورها، اعطای تابعیت به شهروندان خارجی را مشروط به لغو تابعیت قبلی شان کرده است و متقاضیان نمی‌توانند همزمان تابعیت دو کشور را داشته باشند.
بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا