اقتصاد

وزارت مالیه در پرداخت معاشات مامورین دولت تا 2015 مشکل ندارد

کابل باختر 12 اسد
به درازا کشیده شدن روند انتخابات باعث شده که درآمد اقتصادی کشور 23 درصد کاهش یابد .
عبدالقادر جیلانی سخنگوی وزارت مالیه ضمن اظهار مطلب فوق به رسانه ها گفت که اگر روند انتخابات با همین شیوه ادامه پیدا میکند کمک های خارجی قطع خواهد شد وسرانجام وزارت مالیه توان پرداخت معاشات مامورین دولت را نخواهند داشت .
به گفته  سخنگوی وزارت مالیه، این وزارت دربخش بودجه توسعه یی با کسر بودجه 21 ملیارد افغانی روبرو است اما در بودجه عادی صرفه جویی کرده اند و توانستند به کود 21 که معاشات مامورین دولت است رسیده گی کنندوتا اخیر سال 2015 مشکل در پرداخت معاشات مامورین نداشته باشند.
اینکه چرا وزارت مالیه کشور بیست درصد در برنامه شش ماهه خود عقب مانده می گوید : بیشتر از 23 درصد درآمد اقتصادی کشور کاهش یافته وتا 10 درصد کاهش درتجارت وارداتی رونما گردیده است که دلایل همه این عقب مانی به درازا کشیده شدن انتخابات است .
به گفته موصوف کالاهایی که دارای  تعرفه بلند بودند دراین روزها وارد نمیشود و یا اگر هم وارد شود به پیمانه بسیار اندک است اما سخنگوی وزارت مالیه امیدوار است که طی صحبت ها قناعت کشور های کمک کننده فراهم شود و این کشور ها  مشکلات که دامنگیر دولت افغانستان است درک کنند و به کمک های شان ادامه بدهند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا