اخباراقتصادTOPتکنالوژی

وزارت مخابرات و یک شرکت قرغزستانی روی انترنت با کیفیت و قیمت مناسب در افغانستان گفت‌وگو کردند

کابل ، 20 ثور ، باختر
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان و اداره “اترا” نشست مشترکی را با رهبری شرکت صندوق وجهی توسعۀ منطقوی قرغزستان در کابل برگزار کردند.
به گزارش آژانس باختر؛ در خبرنامه‌یی که امروز از سوی ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) منتشر شده، آمده است که در این نشست دو طرف روی انترنت با کیفیت و قیمت مناسب در افغانستان صحبت کرده‌اند.
هم‌چنان در نشست یادشده مولوی نجیب الله حقانی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، بخاطر سرمایه‌گذاری شرکت متذکره در افغانستان تشکر نموده و از هر نوع همکاری در زمینه به مسؤلان آن شرکت اطمینان داده است.
وی هم‌چنان گفته است که داد و ستد اقتصادی میان کشورها منافع بین‌الدول را مصؤن می‌سازد و هر کشور می‌تواند به شکل سالم منافع خود را به‌ دست آورد.
از سوی دیگر، احمد مسعود لطیف‌رای معین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در مورد ترانزیت انترنت گفته است که موقعیت جغرافیایی افغانستان می‌تواند یک ترانزیت منطقوی خوب را به وجود آورد و راه را برای اتصال منطقوی هموار سازد.
در پایان این دیدار به شرکت دولتی “افغان تیلی‌کام” وظیفه سپرده شده است که با هیئت یادشده همکاری کند و جهت تسریع امور سهولت‌های لازم را برای شان مهیا سازند.
این در حالی است که شهروندان کشور از قیمت بالا و کیفیت پائین انترنت در افغانستان در مقایسه با کشورهای دیگر جهان به ویژه کشورهای همسایه شکایت دارند؛ اما مسؤلان همیشه از پائین آوردن قیمت و بالا بردن کیفیت انترنت به مردم وعده داده اند، وعده‌های‌که تا هنوز عملی نشده است.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا