اخبار

وزارت معارف بیش از 7 هزار بست های خالی معلمان و بخش های اداری این وزارت را به رقابت می گذارد

کابل، 17 جوزا، باختر
مولوی بسم الله نعمانی رئیس استخدام وزارت معارف، امروز دریک نشست مشترک خبری درمورد بیش از 7 هزار بست های خالی 5 و 6 معلمان و بخش اداری این وزارت که به رقابت گذشته می شود، توضیحات داد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ این نشست مشترک را وزارت معارف به همکاری ادارۀ اصلاحات اداری و خدمات ملکی، ادارۀ ملی امتحانات و ریاست عمومی ادارۀ امور، برگزار کرد.
دراین نشست رئیس استخدام وزارت معارف، گفت که به سلسلۀ تطبیق روند رقابت آزاد در سطح ریاست معارف ولایت ها، این بار 7 هزار و 252 بست خالی 5 و6 معلمان و بخش های اداری 20 ولایت کشور، به رقابت آزاد گذشته می شود .
وی افزود که ازجملۀ رقم مذکور، کسانی که امتحان را موفقانه سپری کنند، 2 هزار و 83 بست آن برای زنان و متباقی برای مردان درنظرگرفته شده است.
او گفت که بست های مذکور از 7 جوزای سال روان تا 31 همین ماه به اعلان سپرده شده است و به خاطر سهولت متقاضیان، فورم ها در سطح تمام ولسوالی ها و مراکز ولایت ها توزیع می شود.
رئیس استخدام وزارت معارف، خاطرنشان کرد که ریاست عمومی منابع بشری و انکشاف اداره وزارت معارف، درهمکاری با ادارۀ اصلاحات اداری و ادارۀ ملی امتحانات، در گذشته درمرحلۀ اول رقابت آزاد، امتحان راه یابی به 1913 بست 5 و 6 معلمان ریاست معارف شهر کابل و ولایت کابل را برگزار کرد و اکنون روند استخدام کسانی که پس ازسپری کردن امتحان دراین بست ها راه یافتند، جریان دارد.
همچنان درمرحلۀ دوم درسطح ولایت های هرات، غور، بادغیس، فراه، ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان؛ حدود 7 هزار بست های خالی معلمان به اعلان سپرد شد که عنقریب امتحان این بست ها در ولایت های مذکور برگزار می شود.
بعد مولوی عبدالخالق صادق سرپرست معینیت تضمین کیفیت وزارت معارف، درصحبت هایش گفت که وزارت معارف تلاش می کند که این بست ها به طور شفاف به رقابت آزاد گذاشته شود و داوطلبان به اساس لیاقت، استعداد و شایستگی شان در این بست ها راه پیدا کنند.
سپس مولوی احمد جان احمدی رئیس عمومی ادارۀ امور، درسخنانش به رقابت سپردن بست های معلمان را گام مثبت در راستای بهبود معارف کشوردانست و گفت که رهبری امارت اسلامی بر بهبود کیفیت نهاد های تعلیمی و تحصیلی کشور توجۀ ویژه دارد.
به همین ترتیب مولوی عبدالحنان عارف الله رئیس ادارۀ اصلاحات اداری و خدمات ملکی، و پوهاند عبدالقدیرخموش رئیس ادارۀ ملی امتحانات، درصحبت های شان به نمایندگی از نهاد های مربوط اطمینان دادند که در زمینۀ برگزاری امتحانات شمول دربست های معلمان و استخدام کسانی که امتحانات را موفقانه سپری کنند، شفافیت را در نظر می گیرند و آنچه در توان دارند درخدمت مردم و کشور به کار می برند.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا