اخبارسیاستاقتصاد

وزارت کار و امور اجتماعی در واکنش به گزارش سیگار: منجمد شدن دارایی‌های افغانستان سبب تشدید مشکلات اقتصادی شده ‌است

کابل، 20 ثور، باختر
وزارت کار و امور اجتماعی در واکنش به گزارش ادارۀ بازرس ویژۀ ایالات متحدۀ آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) پیرامون افزایش میزان فقر و بیکاری در افغانستان، می‌گوید که منجمد شدن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در بانک‌های خارجی سبب تشدید مشکلات اقتصادی و افزایش میزان فقر و بیکاری شده است.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت کار و امور اجتماعی با نشر خبرنامه‌یی گفته است که با وجود منجمد شدن دارایی‌های بانک مرکزی از سوی آمریکا، امارت اسلامی پروژه ‌های بزرگ را به منظور کاهش تأثیرات فشارهای اقتصادی و همچنین کاهش میزان فقر و بیکاری افتتاح کرده است.
وزارت کار و امور اجتماعی از افتتاح کار کانال قوش‌تیپه، به قرارداد سپردن کار استخراج برخی از معادن، فراهم‌سازی سهولت‌ها برای عملی شدن پروژۀ‌ تاپی، تأمین امنیت تاجران و سرمایه‌گذاران و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در افغانستان به عنوان دست‌آوردهای امارت اسلامی در بخش اقتصادی یاد کرده است.
این وزارت افزوده است که با توجه به تأمین امنیت و رویکرد اقتصادمحور امارت اسلامی، مردم افغانستان در آیندۀ نزدیک گواه رفع مشکلات اقتصادی، خودکفایی و تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور خواهند بود.
این در حالی است که ادارۀ بازرس ویژۀ ایالات متحدۀ آمریکا در مورد بازسازی افغانستان، در تازه ‌ترین گزارش خود گفته است که در سال 2022 میزان فقر و بیکاری در افغانستان افزایش یافته است. در این گزارش آمده است که پس از سقوط حکومت پیشین، بین 700 تا 900 هزار نفر در افغانستان وظایف خود را از دست داده اند. اما مسؤلان در امارت اسلامی هرچند گزارش سیگار در مورد میزان بیکاری در افغانستان را دور از واقعیت می‌داند، اما می‌گویند که مشکلات موجود اقتصادی از پیامدهای منجمد شدن دارایی‌های مردم افغانستان در بانک‌های خارجی است.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا