سیاستاخبارجامعه

وزرای خارجۀ افغانستان و ایران روی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست گفتگو کردند

کابل، 4 سرطان، باختر
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه در یک تماس تیلفونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران روی رسیدگی به وضعیت خانواده‌های قربانیان زلزلۀ اخیر در ولایت‌های پکتیکا و خوست گفتگو کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که امیرعبدللهیان وزیر امور خارجۀ ایران در این تماس تیلفونی ضمن ابراز تسلیت و غمشریکی با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان زلزلۀ اخیر در ولایت‌های پکتیکا و خوست، از ادامۀ کمک‌های بشری کشوش با زلزله‌زدگان اطمینان داد.
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان ضمن قدردانی از غمشریکی و کمک‌های بشری جمهوری اسلامی ایران با زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست، ابراز امیدواری کرد تا روابط میان دو کشور بیشتر از پیش تقویت شود.
گفتنی است که پس از وقوع زلزلۀ مرگبار در ولایت‌های پکتیکا و خوست که در نتیجۀ آن بیش از 1200 نفر جان باخته و حدود 2000 نفر دیگر زخم برداشتند، برخی کشورهای همسایه و منطقه محموله‌های کمک‌های بشری شان را به افغانستان ارسال کردند.
جمهوری اسلامی ایران یک روز پس از وقوع زلزله، یک محولۀ کمک‌های بشری خود به افغانستان را ارسال کرد و اعلام نمود که برای رسیدگی به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان زلزلۀ اخیر در ولایت‌های پکتیکا و خوست به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا